مدیرعامل بیمه سامان:

ادامه همکاری ایران با بیمه «مونیخ ری» آلمان

ادامه همکاری ایران با بیمه «مونیخ ری» آلمان

مدیرعامل بیمه سامان که پارسال قرارداد اتکایی با بیمه «مونیخ ری» را امضا کرد، گفت: همکاری با این شرکت آلمانی همچنان ادامه دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، احمدرضا ضرابیه دوشنبه در نشست خبری گفت: از سال گذشته تاکنون کارکنان بیمه سامان برای شرکت در دوره های آموزشی به شهر مونیخ آلمان اعزام شده اند و این همکاری ها بویژه در امور بیمه اتکایی و آموزشی ادامه داشته است.
وی در پاسخ به اینکه در رسانه ها اعلام شده مونیخ ری به دلیل تحریم های آمریکا از بازار ایران می رود، توصیح داد: هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.
این مدیر صنعت بیمه درباره احتمال جایگزینی شرکت های هندی و چینی در بازار اتکایی ایران افزود: در زمان تحریم های پیشین، سابقه همکاری با شرکت های بیمه ای از شرق آسیا را داشته ایم؛ امکان دارد که با اعمال تحریم ها محدودیت هایی بویژه در زمینه واسپاری اتکایی به شرکت های بزرگ بیمه ای را داشته باشیم اما تجربه کافی در این زمینه وجود دارد.
ضرابیه یادآور شد: در دوره پیشین تحریم ها در سال های 1390 و 1391 برای رفع مشکل پوشش بیمه های بزرگ، کنسرسیوم و صندوق تضمینی برای اتکاییه در بیمه مرکزی شکل گرفت که این ظرفیت همچنان وجود دارد و می توان در زمان تحریم ها نیازهای صنعت بیمه را رفع کرد.
وی پیش بینی کرد که با آغاز تحریم های یکجانبه آمریکا از نیمه مردادماه و دور دوم آن از نیمه آبان ماه امسال، محدودیت هایی برای مراودات بین المللی صنعت بیمه ایران بوجود آید اما این صنعت توان رفع نیازها را خواهد داشت.
مدیرعامل بیمه سامان  درباره اثر نوسان های ارزی بر بیمه نامه های ارزی این شرکت نیز توضیح داد: از آنجا که نرخ ارز در این بیمه نامه ها بر مبنای ارقام اعلامی بانک مرکزی تدوین می شود، حق بیمه ها و تعهد بیمه گر نیز بر همین نرخ محاسبه می شود و از این رو مشکلی پیش نخواهد آمد.
وی در عین حال اثرپذیری صنعت بیمه از تغییرات نرخ ارز را رد نکرد و گفت: از آنجا که حق بیمه ها از عناصر مهم در سرمایه شرکت ها به شمار می رود، به طور طبیعی تغییرات ارزی بر آن اثر خواهد داشت اما با توجه به تجربه شرکت های بیمه در زمینه نوسان های ارزی، به نظر نمی رسد که آسیب چندانی بزند.
ضرابیه انتظارات رییس جمهوری از صنعت بیمه و تاکید وی بر گسترش چتر بیمه در کشور را یادآور شد و گفت: یکی از راه های افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه در کشور، ارایه بسته خدمات بیمه ای به خانواده ها در حوزه های زندگی، اتومبیل، درمان خانواده، منازل مسکونی است.
وی خواستار تحول دیجیتال در صنعت بیمه کشور بویژه در بخش بازاریابی و فروش محصولات شد و گفت: بیمه مرکزی ایران از دستگاه های اجرایی پیشرو در استقرار دولت الکترونیک است و انتظار می رود ضرورت استفاده کد یکتا در صنعت بیمه که اکنون برای رشته بیمه شخص ثالث الزامی شده، در آینده نزدیک به دیگر رشته های بیمه ای نیز تسری یابد.
مدیرعامل بیمه سامان همچنین از طراحی بیمه پیمایشی اتومبیل خبر داد و گفت: در این طرح حق بیمه بدنه اتومبیل بر اساس میزان حرکت آن بر حسب کیلومتر محاسبه می شود که رایزنی های لازم با بیمه مرکزی در این زمینه انجام شده و از پاییز امسال اجرایی می شود.
ضرابیه توسعه فعالیت برون مرزی صنعت بیمه را با هدف ایجاد درآمدهای ارزی برای کشور خواستار شد و افزود: باید پس از ایجاد زیرساخت خدمات رسانی در داخل کشور به دنبال ارایه خدمات و همچنین فروش محصول در دیگر کشورها باشیم.
وی درباره وضعیت توانگری این شرکت نیز توضیح داد: در تلاشیم تا با انضباط مالی، سطح یک توانگری خود را در جدول رتبه بندی بیمهایران حفظ کنیم و میزان توانگری مالی را نیز به 180 درصد در سال 1400 برسانیم.

 

ارسال نظر