منازل مسکونی ۳۰۰ هزار روستایی گیلان بیمه حوادث ایران شد؛

بیمه ایران بابت ۸ هزار پرونده برف گیلان ۲۰ میلیارد تومان خسارت داد

بیمه ایران بابت ۸ هزار پرونده  برف گیلان ۲۰ میلیارد تومان خسارت داد

مدیرکل بیمه ایران در گیلان، از آغاز طرح بیمه آتش سوزی منازل مسکونی روستاهای استان گیلان از دیروز خبر داد و گفت: این طرح برای بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی استان اجرایی می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، "حجت الله فلکیان" در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، از آغاز طرح بیمه آتش سوزی منازل مسکونی روستاهای استان گیلان از دیروز خبر داد و اظهار کرد: کالایی که شرکت های بیمه می فروشند آرامش و امنیت است و لذا طرح مذکور آثار خوبی برای جامعه روستایی استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حوادث طبیعی در گیلان به وفور اتفاق می افتد، تصریح کرد: سیل، زلزله، برف سنگین و... هر سال یا یک سال در میان استان را تهدید می کند و روستاییان بیشتر در معرض خطر از ناحیه بلایای طبیعی هستند.

مدیرکل بیمه ایران در گیلان، از اجرای طرح مذکور برای بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی استان خبر داد و گفت: بیمه در مقابل هر واحد مسکونی روستایی ۳۰ میلیون تومان برای ساختمان و ۱۰ میلیون تومان برای اثاثیه تعهد کرده است و روستاییان با پرداخت ۵۵ هزار تومان و بازپرداخت نقدی و اقساطی بیمه خواهند شد.

فلکیان، با اشاره به مشارکت ۱۰۰ نفر از نمایندگان شرکت سهامی بیمه ایران در استان با طرح مذکور، عنوان کرد: این نمایندگان با مراجعه به هر ۱۸۳۴ بخشداری استان و سپس دهیاری ها اقدام به صدور یک فقره بیمه نامه برای هر روستا فارغ از تعداد منازل مسکونی آن روستا می کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه جامعه شهری و روستایی گیلان از فرهنگ بیمه ای قابل قبولی برخوردار هستند، اضافه کرد: پیش بینی می شود ۳۰ درصد از روستاییان دارای پوشش بیمه ای حوادث باشند.

مدیرکل بیمه ایران در گیلان، قرارداد بیمه ای مذکور را شامل صاعقه و انفجار و سیل و زلزله و طوفان و باد و برف سنگین برای منازل مسکونی روستایی دانست و یادآور شد: این قرار داد بسیار جامع بوده و اطمینان خاطر برای روستاییان ایجاد خواهد شد.

فلکیان، با بیان اینکه در برف سال گذشته بیش از ۸۰۰۰ پرونده خسارتی در سطح استان داشتیم، یادآور شد: بیمه ایران بیش از ۲۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از سنگینی برف سال ۹۸ پرداخت کرده است.

ارسال نظر