شناسه خبر : 10859

۲۵۹ هکتار از مزارع پرورش میگو تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفت

259 هکتار از مزارع پرورش میگو تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفت

معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی هرمزگان از آغاز عمللیات بیمه میگوی پرورشی و محصولات باغی استان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، داوود توشنی امروز در یک گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: در راستای اجرای بیمه اجباری دام، طیور و آبزیان و همزمان با شروع کشت میگو در سطح مزارع پرورش میگو در استان، عملیات بیمه این محصول از مبادی تولید (مراکز تکثیر میگو ) آغاز شد و تاکنون 31 فقره قرارداد بیمه با پرورش دهندگان منعقد و 259 هکتار از مزارع پرورش میگو تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته است.

وی افزود: این میزان نسبت به سال گذشته در همین مقطع رشد 250درصدی دارد و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از 5هزار هکتار از اراضی زیرکشت این محصول تحت پوشش بیمه قرار گرفته و پرورش دهندگان بتوانند از مزایا و چتـر حمایتی بیمه برخوردار شوند.

معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی در استان هرمزگان ادامه داد: عملیات بیمه محصولات باغی استـان (مرکبات و نخیلات) نیز که از ابتدای اسفندماه آغاز شده است تا پایان اردیبهشت ماه 99 ادامه دارد و باغداران استان می توانند ضمن مراجعه به دفاتر نمایندگی های بیمه کشاورزی استان و یا شعب بانک کشاورزی، نسبت به بیمه محصولات باغی خود اقدام کنند.

توشنی خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفندماه تا کنون 13 هزار و 400 فقره قرارداد بیمه با باغداران استان منعقد شده و بیش از 12 هزار و 300 هکتار از باغات استان تحت پوشش بیمه قرارگرفت.

 

ارسال نظر