شناسه خبر : 33700

سهمیه آب کشاورزان کم نمی شود

سهمیه آب کشاورزان کم نمی شود

قاسم زاده گفت: در صورت نیاز با کشاورزانی که پروانه استفاده از آب چاه را دارند مذاکره می کنیم و برای تامین آب شرب سهمیه آب آنها را خریداری میکنیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، برخورد با مشترکان پر مصرف یکی از راه‌هایی برای تأمین آب شرب سایر مشترکان است اما با وجود کنتورهای مشاع شناسایی این مشترکان چگونه اتفاق می‌افتد، فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب در رابطه با این موضوع به مهر می‌گوید: شناسایی مشترکان پر مصرف با توجه به کنتورهای مشاع برای تک واحد کار دشواری است.

وی ادامه داد: این اقدام بر اساس مصرف و تعداد خانوار در نظر گرفته می‌شود، و معمولاً مشترکان پر مصرف کسانی هستند که یا استخر دارند و یا فضای سبز مازادی دارند که مصرف کل را افزایش می‌دهد و خانواده‌های تک واحد هم که وضعیت مشخص دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است به علت کمبود آب شرب از میزان آب صنایع و کشاورزی کاسته شود، گفت: سهمیه آب کشاورزی را کم نمی‌کنیم بلکه با کشاورزانی که پروانه دارند و از آب چاه استفاده می‌کنند مذاکره می‌کنیم اقدامی که سال گذشته هم انجام گرفت و در زمان پیک سهمیه آب آنها را خریداری می‌کنیم و برای شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی رابطه با کاهش سهمیه آب صنایع گفت: تا کنون برنامه‌ای مبنی بر کاهش آب صنایع وجود ندارد اما در صورتی که در بخش خانگی با مشکل مواجه شویم تأمین آب شرب اولویت اصلی ما است و تکلیف وزارت نیرو است که به صورت ایمن آن را تأمین کنیم.

ارسال نظر