شناسه خبر : 31636

خودروساز‌های چینی از تسلا سبقت می‌گیرند

خودروساز‌های چینی از تسلا سبقت می‌گیرند

شرکت قطعات خودروی چینی کانتمپ، تخفیف‌هایی برای باتری خودرو‌های برقی در چین ارائه می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  افراد مطلع اعلام کردند که شرکت کانتمپ، بزرگ‌ترین سازنده باتری در جهان، به برخی از خودروسازان چینی تخفیف‌هایی ارائه کرده است که نشان‌دهنده کاهش قیمت لیتیوم و تلاش برای کسب سفارشات بیشتر است.

هزینه باتری، گران‌ترین جزء در خودرو‌های الکتریکی است که با کاهش قیمت مواجه است و فشار هزینه‌های عمده بر خودروسازان را کاهش می‌دهد. شرکت کانتمپ که تسلا، نیو و فولکس واگن را از بزرگ‌ترین مشتریان خود می‌داند، تخفیف‌های هدفمندی را ارائه می‌کند.

یکی از این افراد گفت که این شرکت برای مثال یک تخفیف هفت درصدی را برای تولیدکننده خودرو‌های برقی چینی در ژانویه ارائه کرد و همچنین در حال مذاکره با عرضه‌کنندگان موادخام برای کاهش قیمت‌هاست. 

قیمت باتری بیش از یک دهه قبل از افزایش، در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته بود.

قیمت کربنات لیتیوم در ماه نوامبر در چین به ۵۹۷ هزار و ۵۰۰ یوان (۱۱۶ هزار و ۳۱۸ دلار سنگاپور) در هر تن رسید.

از آن زمان به ۴۲۵ هزار یوان در تن کاهش یافته که تقریباً ۳۰ درصد نسبت به اوج کاهش یافته است.

چین در ابتدای  امسال  به یارانه ملی بیش از یک دهه برای خرید خودرو‌های برقی پایان داد. مدت کوتاهی پس از آن، خودروسازان از جمله تسلا شروع به ارائه تخفیف برای افزایش تقاضا و دفاع از سهم خود در بزرگ‌ترین بازار خودرو‌های برقی جهان کردند.

 تسلا در ماه ژانویه قیمت خودرو‌های پرفروش مدل سه و مدل Y خود را تا ۱۴ درصد کاهش داد و تحلیلگران آن را جنگ قیمتی در بازار خودرو‌های برقی چین دانستند. بر اساس گزارش انجمن خودرو‌های مسافری چین، فروش خودرو‌های انرژی نو، در ژانویه پس از رشد ۹۰ درصدی ۶.۳ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت.

 

ارسال نظر