شناسه خبر : 31117

بارش برف تعدادی از خانه های روستایی را تخریب کرد

بارش برف تعدادی از خانه های روستایی را تخریب کرد

فرماندار کوهرنگ با اشاره به وارد شدن خسارت‌هایی بر اثر بارش سنگین برف در این شهرستان گفت: برف برخی خانه‌های روستایی شهرستان را تخریب کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، شهباز اکبری افزود: علاوه‌بر تخریب برخی خانه‌های روستایی که دارای بافت قدیمی هستند، پارکینگ فضاهای اداری و پل‌های فرعی نیز آسیب دیده است که طی روزهای آینده برآورد دقیقی از خسارت‌های وارده اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: به برخی تجهیزات راهداری و ماشین‌آلات شهرداری نیز خسارت‌هایی وارد شده است اما طی بارش اخیر با وجود حوادثی نظیر سقوط بهمن و لغزندگی محورهای ارتباطی، تلفات جانی در شهرستان گزارش نشد.

فرماندار کوهرنگ اختلال در ارائه خدماتی نظیر آب، برق و گاز به برخی از مناطق روستایی شهرستان، تصریح کرد: مسدود شدن راه‌های روستایی عملیات رفع عیب را با سختی مواجه کرده اما با توقف بارش‌ها و بهبود شرایط آب و هوایی اشکالات موجود برطرف می‌شود.

اکبری با بیان اینکه گردنه‌های تاراز، شاهمنصوری و چری شهرستان به سبب سقوط بهمن و کولاک برف مسدود است، افزود: همچنین تردد در محورهای اصلی شهرستان نیز به سختی انجام می‌گیرد از همین رو توصیه می‌شود مسافران سفر خود را به این شهرستان به تاخیر اندازند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری تاکنون 40 درصد راه‌های روستایی و فرعی شهرستان بازگشایی شده است و برف‌روبی به سبب کولاک برف همچنان در محورهای اصلی ادامه دارد.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، ارتفاع برف موجود در ایستگاه کوهرنگ ۱۸۰ سانتی‌متر است.

بارش‌ها تا پایان هفته کم و بیش در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد و پس از آن برای روزهای ابتدایی هفته آینده کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر