شناسه خبر : 30683

آموزش حقوقی به بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نیرو‌های مسلح

آموزش حقوقی به بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نیرو‌های مسلح

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: ٣٢٩ هزار و ٣۶١ نفر از نیرو‌های مسلح مورد آموزش‌های آگاه سازی حقوقی و قضایی قرار گرفته اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: علم حقوق اساس تبیین زندگی اجتماعی و انسانی است؛ حقوق جمع حق‌های فراوانی است که به‌صورت طبیعی و وضعی برای انسان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود:زمانی که هر فردی از حقش استفاده می‌کند بدون ایجاد تزاحمی برای دیگران ایجاد کند، در آن زمان عدالت رعایت شده است. قانون آمده تا از تزاحم جلوگیری کند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: وقتی نگاهی گذرا به دین مبین اسلام و قران کریم می‌اندازیم؛ حقوق مربوط به دیون، طلاق و مبادلات تا رفتار‌های اجتماعی و حفظ حریم خصوصی به دقت مورد تاکید قرار گرفته، زیرا زندگی انسان‌ها مبتنی بر همین حقوق و ضمانت اجرایی آن‌ها بنا شده است.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم بیش از بیان مجازات‌ها بر امر پیشگیری تاکید شده است. پیشگیری مقدم بر مجازات است.

پورخاقان با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌های حقوقی زیادی که برای حصول امر پیشگیری در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اجرا شده است، بیان کرد: با توجه به ضرورت تبیین حقوق مربوط به نیرو‌های مسلح و نیز نحوه ارتباط نیرو‌های مسلح با شهروندانی که در خدمت آن‌ها هستیم و قرارداد‌های حقوقی که بسته می‌شود نیز تلاش‌های زیادی از سوی همکارانم در اداره کل پیشگیری از وقوع جرم و اداره آموزش و پژوهش انجام شده است.

وی گفت: ٣٢٩ هزار و ٣۶١ نفر از نیرو‌های مسلح مورد آموزش‌های آگاه سازی حقوقی و قضایی قرار گرفته اند؛ نتیجه این آموزش‌ها یعنی کاهش جرم و حفظ حقوق شهروندی و به منصه ظهور رساندن آن است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه اخیرا پارلمان اروپا در یک اقدام مذبوحانه و خلاف تمام حقوق بین الملل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که جزیی از نیرو‌های مسلح یک کشور به رسمیت شناخته شده در سازمان ملل است را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده است، گفت: این اولین بار نیست و اربابان آن‌ها در آمریکا سال گذشته این اشتباه را مرتکب شدند چرا که سپاه پاسداران و اقدامات ضد تروریستی آن‌ها در منطقه خارچشم آنهاست.

وی تاکید کرد: امروز اروپایی‌ها به تبعیت از همان اقدام مذبوحانه آمریکایی‌ها و برای خوش رقصی برای اربابان صهیونیست خود دست به چنین اقدامی که خلاف حقوق بین الملل است، زده است. در سازمان ملل که قانون اساسی کشور‌های عضو از جمله ایران را به رسمیت شناخته است، در اصل ١۵٠ همات قانون اساسی به صراحت به ایجاد و حفظ سپاه تاکید شده است.

پورخاقان عنوان کرد: امریکا، اروپا و صهیونیست‌ها با چنین اقداماتی نمی‌توانند جایگاه سپاه را که با قدرت در کنار ارتش، فراجا و سایر نیرو‌های مسلح مایه زینت نظام است را مخدوش کنند؛ با این اقدام‌شان تنها جایگاه سپاه در بین مردم ایران و جهان اسلام مستحکم‌تر خواهد شد.

 

ارسال نظر