شناسه خبر : 30088

اقدامات خوبی برای رفع تنش آبی در کشور آغاز شده است

اقدامات خوبی برای رفع تنش آبی در کشور آغاز شده است

عضو شورای جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: اقدام‌های خوب و مثبتی توسط وزارت نیرو برای رفع تنش آبی در کشور آغاز شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «سید جلیل بشارتی» افزود: تأمین آب برای همدان و نیز خوزستان نمونه‌های این حرکت خوب وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: اقدام‌های فوری و انتقال آب در این استان‌ها سبب شده رضایت مردمی جلب شود.

عضو شورای جهاد آبرسانی درباره راه‌اندازی مجمع خیران آب‌رسان گفت: حرکت جدیدی توسط وزارت نیرو و آبفا آغاز شده که وزیر نیرو و مسئولان آب و فاضلاب کشور دنبال می‌کنند و خودشان در جلب مشارکت‌های مردمی پیشتازی کرده‌اند.

بشارتی افزود: جهاد آبرسانی از پارسال شروع شد و در کنار آن مجمع خیران یکی از حرکت‌های این جهاد است تا خیران در بحث آبرسانی فعال شوند.

وی افزود: یک سری از خیران انگیزه بالایی داشتند که پیش از تأسیس مجمع این کار را آغاز کردند؛ مانند حاج اکبر ابراهیمی که از دو سال پیش شروع و به طور ویژه برای چند هزار روستا به طور داوطلبانه لوله و امکانات را تأمین کرد این خیر حتی در بعضی روستاها مانند خراسان و دیگر مناطق وارد عمل شد که قابل‌تقدیر است.

عضو شورای جهاد آبرسانی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو هم شبیه همین کار را برای جلب دیگر خیران آغاز کرده و مجمع خیران شکل‌گرفته است؛ افرادی که علاقه‌مند به تأمین آب روستا بودند مجمعی با هیئت‌امنا و هیئت‌مدیره برای این کار تشکیل دادند.

بشارتی گفت: این اقدام به‌تازگی شکل‌گرفته و به طور مستقیم در وزارت نیرو مستقر شدند که وزیر نیرو و مدیرعامل آبفا هم در راه‌اندازی این مجمع در پایتخت و استان‌ها حمایت و پشتیبانی کردند.

وی با بیان اینکه این آغاز کار است و آینده خوبی پیشرو داریم، ادامه داد: هر کاری را به خود مردم واگذار کنیم پیش می‌رود و مسئله حل می‌شود.

عضو شورای جهاد آبرسانی خاطرنشان کرد: هر مسئله‌ای که فقط به تشکیلات دولتی منتهی شود به دولت فشار می‌آید و منابع محدود است. منابع مردم به خدا وصل است و این بدان معناست که خداوند پشتیبانی می‌کند.

بشارتی گفت: منابع مردمی منابع خوبی است و من نامش را منابع الهی گذاشته‌ام. چون از دل‌های پاک مردم برای خدمت سرچشمه می‌گیرد و خودش مسائل را حل می‌کند.

وی ادامه داد: در مردم انگیزه و دلسوزی بیشتری است و کمبود آب روستا را می‌بینند و کمک می‌کنند. در نتیجه کار خیران آب‌رسان این است و امیدوارم به‌خوبی پیش برود.

عضو شورای جهاد آبرسانی گفت: اکنون نمی‌شود قضاوت کرد؛ اما مجمع خیران آب‌رسان تا دو سال آینده برجسته‌تر می‌شود. در برخی از استان‌ها افراد دلسوز جهادی پای‌کار آمده‌اند و این مجمع را تشکیل می‌دهند و این برای دیگر استان‌ها که در مسیر کار قرار دارند و مجمع در این استان‌ها در حال شکل‌گیری است الگوسازی محسوب می‌شود.

بشارتی افزود: به‌عنوان کسی که سال‌ها در مناطق محروم و روستاها کار کرده‌ام می‌بینم وقتی مردم حضور پیدا کنند برکت‌های بیشتری هم به وجود می‌آید.

بشارتی گفت: اکنون حرکتی صورت می‌گیرد تا جاپایی هم در قانون مانند قانون بودجه به وجود آید که در آنجا بخشی از این منابع بتواند با مشارکت مردم هم‌افزایی شود.

ارسال نظر