شناسه خبر : 28855

مدیریت حدود ۱۴ میلیون متر مکعب از سیلاب های کشور

مدیریت حدود ۱۴ میلیون متر مکعب از سیلاب های کشور

مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی کشور گفت: ماه گذشته (آبان ۱۴۰۱) ۱۳ میلیون و ۸۵ هزار متر مکعب از سیلاب‌های کشور مدیریت و ۸ میلیون و ۹۸۰ هزار متر مکعب آن کنترل شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی کشور گفت: ماه گذشته  در ۱۵ استان کشور شامل تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، بوشهر، اصفهان، یزد، لرستان، خراسان رضوی، سمنان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، کرمان، ایلام شاهد بارش و سیلاب بودیم که در ۷ استان گلستان، هرمزگان، یزد، کرمان، سمنان، لرستان و خوزستان وقوع سیل باعث خسارت شد.

ابوطالب قزلسفلو با اشاره به اینکه در این ۷ استان، مساحتی بالغ بر ۶۵۵ هزار هکتار تحت پوشش سیلاب واقع و حوزه آبخیزداری آن درگیر سیل شد، افزود: در این استان‌ها محدوده‌ای به میزان ۲۶ میلیون متر مکعب حجم سیلابی بود که جاری شد.

مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی کشور، در ادامه با بیان اینکه ۱۳ میلیون و ۸۵ هزار متر مکعب از این سیلاب مدیریت و ۸ میلیون و ۹۸۰ هزار متر مکعب آن کنترل شده است، افزود: سازه‌های آبخیزداری سیلاب کنترل شده را در فرصت زمانی مناسب تخلیه کرده، در مسیر رودخانه‌ها قرار داده، در سد‌ها ذخیره و در دشت‌های پایین دست وارد سفره‌های زیرزمینی کرده است.

ارسال نظر