شناسه خبر : 28633

جایزه ۴۲ میلیون دلاری قهرمان جام جهانی

جایزه ۴۲ میلیون دلاری قهرمان جام جهانی

فدراسیون بین‌المللی فوتبال برای این دوره از جام جهانی نیز برای تیم‌های برتر و همچنین بازیکنان حاضر در آن پاداش‌هایی را در نظر گرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، فیفا در کنار برنامه‌ریزی و تنظیم برنامه‌های جام جهانی، مطابق قوانین خود برای حضور هرروزه بازیکنان در این جام، مبلغی قابل‌تأمل به‌عنوان پاداش در نظر گرفته است. 

بنا بر اعلام فدراسیون بین‌المللی فوتبال، قرار است در جام جهانی قطر به‌ ازای هر روز حضور بازیکنان در جام، ۱۰ هزار دلار به تیم‌های باشگاهی آنها پرداخت شود. این رقم تا پایان دور گروهی ۱۸۰ هزار دلار می‌شود و با بالاتر رفتن تیم‌ها، رقم یاد شده نیز بیشتر می‌شود.

مبلغ ۱۰ هزار دلاری که از دوهفته قبل از بازی افتتاحیه و تا یک روز پس از آخرین بازی تیم‌ها مدنظر گرفته شده است.

جایزه برنده جام جهانی چقدر است؟

جایزه فیفا برای قهرمان جام جهانی ۴۲ میلیون دلار خواهد بود؛ رقمی بیش از جایزه تعیین شده در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که ۳۸ میلیون دلار بود.

تیم دوم جام جهانی هم ۳۰ میلیون دلار و تیم سوم هم ۲۷ میلیون دلار دریافت خواهند کرد؛ این در حالی است که برای تیم چهارم هم مبلغ ۲۵ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر، تیم‌های پنجم تا هشتم هم به ترتیب ۱۷ میلیون دلار دریافت می‌کنند که در مجموع ۶۸ میلیون دلار مبلغ تعیین شده است. تیم‌های قرار گرفته در جایگاه نهم تا شانزدهم هم به ترتیب ۱۳ میلیون دلار یعنی در مجموع ۱۰۴ میلیون دلار دریافت خواهند کرد.

شایان‌ذکر است به تیم‌های ۱۷ تا ۳۲ هم به ترتیب ۹ میلیون دلار یعنی در مجموع ۱۴۴ میلیون دلار پرداخت خواهد شد.

ارسال نظر