شناسه خبر : 25457

۲ کشته و ۸ مصدوم در حادثه امامزاده داوود

۲ کشته و ۸ مصدوم در حادثه امامزاده داوود

بامداد امروز سیل و رانش زمین منطقه امامزاده داوود تهران را در بر گرفت، در این حادثه تا کنون ۸ نفر مصدوم و ۲ نفر کشته‌شده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نیمه شب گذشته، جاده امام‌زاده داوود(ع) در پی بارش‌های رخ داده دچار سیلاب شد. در پی رانش زمین و وقوع سیلاب در این منطقه، نیروهای امدادی به همراه جمعی از مسئولان در محل حادثه حضور یافتند. در حال حاضر سیلاب فروکش کرده است . کارکنان شهرداری در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در محل حاضر و در حال تخلیه گل و لای و کمک‌رسانی به شهروندان هستند.

عوامل هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند

شاهین فتحی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، اظهار کرد: با توجه به هشدار های هواشناسی، شاهد بارش شدید باران از اواخر شامگاه شب گذشته در استان تهران بودیم.

وی ادامه داد: بر اثر این بارش ها در چند نقطه از استان تهران، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن « امامزاده داوود» هستیم.

فتحی بیان کرد: تمام عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم های امداد و نجات در شهرستان های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی ها، مشغول امداد رسانی به هموطنان هستند.

فتحی گفت: با توجه به حجم بالای سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود، عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

16399629_930

وی افزود: بالغ بر ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امداد رسانی هستند.

فتحی تصریح کرد: تا این لحظه ۸ نفر از هموطنان دچار مصدومیت شدند که پس از اقدامات اولیه، تحویل عوامل اورژانس شدند و دو نفر جان خود را از دست دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: یک تیم واکنش سریع و یک تیم سگ های زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی نیز در منطقه حضور پیدا کرده و‌‌ با کمک مردم محلی و عوامل آتشنشانی، جستجو برای مفقودین احتمالی، ادامه دارد.

16399628_669

بالغ بر ۵۰۰ نفر به محیط امن منتقل شدند

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۲۴ تیم عملیاتی و ۷۳ نیروی واکنش سریع به همراه یک دستگاه بالگرد و ۴ آمبولانس و ۱۳ خودروی امدادی هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

او افزود: بالغ بر ۵۰۰ نفر از ساکنان مناطق درگیر سیل و رانش زمین در تهران به محیط امن منتقل شدند. در محور شمالی و جنوبی و مسیر رودخانه ها عملیات جستجو و نجات ادامه دارد.

16399627_799

حضور آتش نشانان در محل حادثه

حامد یزدی مهر، سرپرست مدیریت بحران استانداری تهران گفت:  نجات و جستجوی افراد با حضور آتش نشانان در محل همچنان ادامه دارد.

او افزود: ساعاتی دیگر با حضور وزیر کشور و استاندار تهران جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل خواهد شد.

تیم‌های عملیاتی آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و ستاد مدیریت بحران شهرستان تهران و عوامل فرمانداری تهران نیز در محل حضور دارند.

دستور رئیسی برای رسیدگی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)

حجت‌الاسلام رئیسی از استاندار تهران خواست تا تمام امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران را برای تسریع در عملیات امداد و نجات سیل در امامزاده داوود (ع)، بسیج کند.

ارسال نظر