شناسه خبر : 24989

وزارت ارتباطات لیست سفید اینترنت امن کودک را در اختیار اپراتورها قرار داد

وزارت ارتباطات لیست سفید اینترنت امن کودک را در اختیار اپراتورها قرار داد

سخنگوی وزارت ارتباطات اعلام کرد لیست سفیدی برای اینترنت کودک و نوجوان آماده و در اختیار اپراتورها و سرویس‌دهنده‌های اینترنت قرار گرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، «مهدی سالم»، رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به آخرین جزئیات راه اندازی اینترنت امن کودک و نوجوان اشاره کرد و اظهار داشت: «بخش زیادی از لیست سفید وزارت ارشاد با همکاری سایر دستگاه‌ها در خصوص محتوای قابل ارائه برای کودکان و نوجوانان آماده شده است. این لیست برای اپراتورها و سرویس دهنده‌ها ارسال شده و در حال حاضر قابلیت معرفی عمومی را پیدا کرده است.»

 رئیس مرکز روابط‌عمومی وزارت ارتباطات در این خصوص بیان داشت: ««قابلیتی که وجود دارد این است که اگر خانواده‌ها علاقمند باشند که بخش‌هایی به این لیست اضافه و یا کم بشود، می‌توانند در سامانه‌های تعبیه شده اعلام کنند. این پیام‌ها بررسی می‌شود، اگر درخواستشان مناسب همه خانواده‌ها باشد به لیست اضافه می‌شود در غیر این صورت خود پدر و مادر می‌توانند برای فرزند خود این دسترسی را باز کنند.»

سالم در ادامه به نحوه فعال سازی اینترنت کودک و نوجوان بر روی مودم‌های ثابت خانگی و همچنین کامپیوترهای شخصی اشاره کرده و گفت: «این قابلیت بر روی دستگاه مودم وجود دارد و می‌توان اینترنت کودک را فعال کرد. همچنین افرادی که می‌خواهند این نوع اینترنت را روی کامپیوتر استفاده کنند، اپلیکیشن‌های جداگانه‌ای برای این منظور تعریف و تعبیه شده است. زمانی که افراد وارد این اپ می‌شوند و آن را فعال می‌کنند، یک سیستم امن در اختیار فرزندانشان قرار می‌دهند به طوری که وی‌پی‌ان‌ها در این حالت بسته می‌شود و جلوی دسترسی به سایت‌های نامناسب گرفته می‌شود. خانواده‌ها هر زمان که بخواهند می‌توانند از این اپلیکیشن خارج شوند.»

وی با اشاره به اینکه از گذشته سیم‌کارت‌های کودک در بازار وجود داشته و در حال حاضر هم امکان خرید آن برای همگان وجود دارد، اظهار داشت: نسخه اندرویدی اینترنت کودک و نوجوان هم آماده شده و ظرف یکی دو هفته آینده با حضور مسئولان مربوطه از این طرح رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر