شناسه خبر : 24886

آبله میمونی برای چه کسانی خطر بیشتری دارد؟

آبله میمونی برای چه کسانی خطر بیشتری دارد؟

به گفته سازمان جهانی بهداشت، خطر فعلی ابتلا به آبله میمونی برای عموم مردم کم است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر براساس گزارش هلث سایت، اگر کارکنان بهداشتی بدون استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب برای جلوگیری از انتقال، با یک مورد در تماس باشند، خطری برای آنها وجود دارد. در حالی که خطر بیماری‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی در این اپیدمی مشاهده نشده است، اما در گذشته وجود داشته است.

سازمان بهداشت همچنین اعلام کرد که اگر آبله میمونی به گروه‌های آسیب‌پذیرتر سرایت کند، می‌تواند تأثیر بیشتری بر سلامتی بگذارد، زیرا خطر ابتلاء به بیماری‌های شدید و مرگ و میر در افراد دارای نقص ایمنی، مانند افراد مبتلا به HIV که تحت درمان ضعیف هستند، بیشتر است.

طبق آخرین به روز رسانی سازمان جهانی بهداشت، ۴۲ کشور ۲۱۰۳ عفونت را در مکان‌هایی که آبله میمونی به طور معمول گزارش نمی‌شود، گزارش کرده‌اند که ۸۵ درصد موارد در اروپا رخ داده است. بر اساس آخرین اطلاعات، یک مورد مرگ بر اثر آبله میمونی گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت به همه کشورها توصیه می‌کند در صورت بروز علائم آبله میمونی در حالت آماده باش باشند. برخی از بیماران حتی ممکن است عفونت‌های مقاربتی داشته باشند که باید در صورت لزوم بررسی و درمان شوند.

آبله میمونی ویروسی است که در موارد نادر از حیوانات وحشی مانند موش‌ها به انسان سرایت می‌کند. این بیماری مربوط به آبله است و از خانواده ویروس‌های مشابه است. طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، افراد مبتلا به آبله میمونی ممکن است تا چهار هفته مسری باشند و باید تا بهبودی کامل ایزوله شوند.

ارسال نظر