شناسه خبر : 24776

واژگونی اتوبوس در محور اراک-بروجرد ۵۰ مصدوم و ۲ فوتی برجای گذاشت

واژگونی اتوبوس در محور اراک-بروجرد ۵۰ مصدوم و ۲ فوتی برجای گذاشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حادثه واژگونی اتوبوس اسکانیا در محور اراک-بروجرد ۵۰ مصدوم و ۲ فوتی در پی داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سید محمد جمالیان اظهار کرد: حوالی ساعت ۰۲:۰۱ بامداد سه شنبه بدنبال واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور اراک به بروجرد حدفاصله گردنه زالیان و به دنبال درخواست واحد EOC شهرستان بروجرد دو دستگاه آمبولانس از پایگاه های توره و روناس و همچنین اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام ‌و به مصدومان خدمات رسانی کردند.

وی افزود: در این حادثه ۱۳ نفر از مصدومان توسط اتوبوس آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی اراک به بیمارستان شهید چمران بروجرد منتقل شدند که ۴ نفر از مصدومین در وضعیت قرمز یا بدحال قرار دارند. مابقی مصدومان توسط اورژانس خرم آباد به بیمارستان های لرستان منتقل شده اند.

به گفته وی، در مجموع در این حادثه ۵۰ نفر مصدوم شده و ۲ نفر فوت شدند و از ۱۳ مصدومی که توسط اورژانس اراک به بروجرد منتقل شدند ۴ نفر کودک زیر ۵ سال بودند.

جمالیان گفت: با توجه به اینکه این حادثه در استان بروجرد اتفاق افتاده، اورژانس پیش بیمارستانی اراک به عنوان واحد پشتیبان و به درخواست استان خرم آباد اقدام به این عملیات کرد که خوشبختانه با توجه به شدت حادثه توانست تاثیر زیادی بر جلوگیری از وخامت اوضاع داشته و از افزایش تعداد فوتی ها بکاهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت : بیمارستان ولیعصر(عج) اراک نیز آمادگی ارائه خدمت به مصدومین این حادثه را داشت اما با توجه به نزدیک بودن بیمارستان شهید چمران بروجرد تمامی مجروحان و مصدومان به آنجا منتقل شدند.

 به نقل از علوم پزشکی اراک، جمالیان در پایان افزود: اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این مواقع آمادگی لازم و کافی را برای ارائه خدمت به هموطنان و سانحه دیدگان دارد اما با توجه به ساعت وقوع این حادث امکان پرواز برای این ماموریت نبود.

 

ارسال نظر