شناسه خبر : 24186

پرواز عبوری از آسمان ایران رشد ۹۷ درصدی داشت

پرواز عبوری از آسمان ایران رشد ۹۷ درصدی داشت

اردیبهشت امسال ۱۹ هزار و ۸۹۰ پرواز عبوری از آسمان ایران استفاده کرده‌اند که در مقایسه با پارسال رشد ۹۷ درصدی داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق بررسی های صورت گرفته در اردیبهشت  امسال ۱۹ هزار و ۸۹۰ پرواز عبوری از آسمان ایران استفاده کرده‌ که پارسال در این مدت  ۱۰ هزار و ۸۴ پرواز بوده که بر این اساس نسبت به پارسال ۹۷ درصد رشد داشته است.

در ماه گذشته هواپیمایی چابهار و سا‌ها به ترتیب با ۵۷ و ۴۵ درصد بیشترین تاخیرات پروازی را به نام خود ثبت کردند.

ایرتور، معراج و کاسپین نیز به ترتیب ۴۲ درصد، ۴۱ و ۳۶ درصد پرواز‌های خود را در اردیبهشت ۱۴۰۰ با تاخیر انجام داده اند. در بین شرکت های هواپیمایی داخلی هواپیمایی آسمان  یک هزار و ۶۹۵ پرواز انجام داده که ۵۷۹ پرواز تاخیر دار بوده است. این شرکت در ماه گذشته ۵۴ هزار و ۳۲۹ دقیقه تاخیر پروازی داشته است.

طبق آخرین آمارهای شرکت فرودگاه ها پرترددترین مسیر در پرواز‌های داخلی در اردیبهشت امسال مسیر تهران- مشهد با تعداد ۸۹۳ پرواز بوده و بیشترین نشست و برخاست داخلی در اردیبهشت  امسال در پنج فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش و اصفهان انجام شده است.

افزایش اعزام و پذیرش مسافر

کل پرواز‌های فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها در اردیبهشت ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه پارسال در نشست و برخاست ۱۰ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۷۳ درصد و ارسال و پذیرش بار ۸۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تهران- مشهد پرترددترین مسیر پروازی

حدود ۸۰ درصد نشست و برخاست پرواز‌های داخلی به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز و یزد انجام پذیرفته است. در این ماه مسیر مهرآباد- مشهد با تعداد ۸۹۳ پرواز، پرترددترین مسیر در پرواز‌های داخلی و بیشترین مسافر نیز در این مسیر گزارش شده است.

طبق آمار منتشر شده، پرواز‌های داخلی ۹۴ درصد از کل نشست و برخاست پرواز‌های مسافری را به خود اختصاص داده اند که حدود ۹۴ درصد اعزام و پذیرش مسافر و ۸۵ درصد ارسال و پذیرش بار و پست را شامل می‌شوند.

ارسال نظر