شناسه خبر : 23999

نرخ گذاری سرویس مدارس به استان‌ها واگذار می شود

نرخ گذاری سرویس مدارس به استان‌ها واگذار می شود

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی گفت: تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس دیگر به صورت متمرکز مثل سال‌های قبل انجام نمی‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، سید هادی دلبری معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی، در خصوص وضعیت تعیین نرخ کرایه مدارس برای سال آینده تحصیلی گفت: ما تصمیم گرفتیم موضوع تعیین تکلیف سرویس مدارس و نرخ گذاری آن را دیگر به صورت متمرکز انجام ندهیم.

معاون سازمان دانش آموزی افزود: سال‌های قبل این موضوع به ما ابلاغ می‌شد و با دستور وزیر آموزش و پرورش از ما خواسته می‌شد که نرخ گذاری و تعیین کرایه سرویس مدارس را ما به صورت متمرکز انجام دهیم؛ در سال جاری این رویکرد تغییر کرده و قرار شده است که برای هر استان، در شورای برنامه ریزی همان استان این موضوع تصمیم‌گیری شود و به صورت استانی و با ظرفیت استان این کار صورت بگیرد؛ اما دیگر به صورت متمرکز مثل سال‌های قبل انجام نمی‌شود.

دلبری با بیان اینکه هر استانی که بخواهد در مورد قیمت گذاری سرویس مدارس تصمیم گیری کنند در کارگروه عضو استانداری‌ها تصمیم گیری خواهد شد؛ مثل شهر تهران که مصوب شده است که در بخشی از نرخ گذاری، سازمان دانش آموزی ورود کند؛ در هر یک از استان‌ها ماده ۱۸ وجود دارد و اعضا تصمیم گیری می‌کنند که این نرخ‌گذاری چگونه سازماندهی شود اما مجدداً تاکید می‌کنم که قیمت‌گذاری دیگر به صورت متمرکز نبوده و هر استان با توجه به ظرفیت خود اقدام به قیمت گذاری می‌کند.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی یادآور شد: فعلاً هیچ مصوبه‌ای در مورد تعیین قیمت دستوری و قیمت گذاری متمرکز به سازمان دانش آموزی ابلاغ نشده است.

ارسال نظر