شناسه خبر : 23865

قرارداد تامین هزار دستگاه اتوبوس برای تهران منعقد شد

قرارداد تامین هزار دستگاه اتوبوس برای تهران منعقد شد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: علاوه بر قرارداد تأمین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس قرارداد تأمین هزار دستگاه دیگر نیز منعقد شده و امیدواریم تا پایان سال این اتوبوس ها وارد ناوگان شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر،  بهرام نکاحی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، با اشاره به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اظهار کرد: وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر تهران نسبت به افق برنامه‌ریزی شده فاصله بسیار زیادی دارد و بر همین اساس باید با شتاب بیشتری به سمت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه سهم ۲۵ درصدی جابجایی روزانه مسافران برعهده ناوگان اتوبوسرانی تهران است گفت: اگر امروز ۲۰ میلیون سفر در تهران را ملاک قرار دهیم باید روزانه پنج میلیون نفر توسط ناوگان اتوبوسرانی در سطح شهر جا به جا شوند اما این در حالی است که وضعیت عمومی ناوگان کمتر از یک میلیون نفر است به این به معنای آن است که کنون موفق به تحقق یک چهارم از وظایف خود شده‌ایم و قطعاً باید با شتاب بیشتری به سمت توسعه ناوگان اتوبوسرانی حرکت کنیم زیرا رسیدن به هدف مورد نظر علاوه بر رضایت مسافران، کاهش آلودگی و ترافیک را هم به دنبال دارد.

نکاحی درباره برنامه‌های سازمان اتوبوسرانی در سال جاری گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در حوزه تأمین اتوبوس و تأمین مالی وجود دارد برنامه‌ریزی ما برای سال جاری نوسازی و بازسازی ۱۴۰۰ دستگاه موجود و نوسازی ۲ هزار و ۴۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید برای ورود به شبکه داخلی است همچنین نوسازی و بهسازی خطوط و زیرساخت‌ها، نوسازی ۴ هزار ایستگاه در سطح شهر و تجهیزات شستشوی روزانه ناوگان را پیگیری می‌کنیم.

قرارداد تأمین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس برای تهران قطعی است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره تأمین اتوبوس‌های جدید برای تهران گفت: قرارداد تأمین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس برای تهران توسط وزارت کشور قطعی است این اتوبوس‌ها از نوع داخلی هستند و کیفیت بسیار مطلوبی دارند همچنین وزارت کشور پیگیری است تا قرارداد تأمین اتوبوس را با سایر شرکت‌هایی که توانایی ساخت اتوبوس دارند منعقد کند و امیدوار هستیم سهمیه تهران تا پایان سال تحویل داده شود.

نکاحی ادامه داد: همچنین قول تحویل پانصد دستگاه اتوبوس برقی گرفته شده است و البته این اتوبوس‌ها با چالش تأمین ناوگان مواجه هستند و اگر خودروساز بتواند به قول خود عمل کند مدیریت شهری توانایی تأمین آنها را دارد و علاوه بر آن امیدواریم هزار دستگاه اتوبوس خارج از سیکل تولید داخل تا پایان سال به مردم تهران تحویل داده شود.

وی درباره اتوبوس برقی بیان کرد: این اتوبوس‌ها دارای آخرین تکنولوژی روز دنیا و سیستم شارژر سریع و باطری هستند و با توجه به آنکه نیازمند زیرساخت‌های خاص هستند در حال برنامه‌ریزی هستیم تا به محض ورود در ناوگان آنها را به کار گیریم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه در حوزه تأمین مالی هیچ مشکلی وجود ندارد اظهار کرد: امیدواریم تأمین کنندگان که در گام اول خودروسازان داخلی هستند بتوانند نیاز اتوبوسرانی را برطرف کند، انشاالله این نوید را می‌دهیم که تا پایان سال ۱۴۰۱ خدمات متفاوتی را به شهروندان تهرانی ارائه کنیم همچنین برای افق پایان دوره مدیریت شهری می‌خواهیم به ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر تهران و جا به جایی حداقل چهار میلیون جابه‌جایی مسافر در روز برسیم.

ارسال نظر