شناسه خبر : 23787

بهترین کارگزاری بورس به انتخاب سایت آموزش بورس

بهترین کارگزاری بورس به انتخاب سایت آموزش بورس

یکی از مهم ترین دغدغه های بسیاری از علاقمندان بازار بورس در ایران پیدا کردن بهترین کارگزاری بورس است. در ایران حدود ۱۰۸ کارگزاری فعال وجود دارد که در قسمت های مختلف بازار اوراق بهادار و کالا مشغول فعالیت هستند اما چطور می توان از بین این همه کارگزاری، بهترین را انتخاب کرد؟ در این مقاله قصد داریم بهترین کارگزاری بورس به انتخاب سایت آموزش بورس را به شما معرفی کنیم.

کارشناسان این سایت ویژگی های مختلف ۱۰ کارگزار برتر مثل کارگزاری مفید، کارگزاری آگاه و ... بررسی و با یکدیگر مقایسه کرده اند. ما در ادامه سعی می کنیم با استفاده از این مطالب، معیارهای انتخاب بهترین کارگزاری را به شما معرفی کنیم.

معیارهای انتخاب بهترین کارگزاری

2

به نقل از وب سایت آموزش بورس، انتخاب یک کارگزاری خوب با خدمات دهی مناسب می تواند در معاملات آینده شما در بورس و کسب سود از آن تاثیرگذار باشد. افراد زیادی هستند که بدون آگاهی داشتن از عملکرد کارگزاری در گذشته و کیفیت خدمات آن با چشم بسته در آن ثبت نام می کنند و البته پس از مدتی از کار خود پشیمان شده و به دنبال یک کارگزاری دیگر با خدمات مناسب و کیفیت بالا می‌گردند.

در ادامه قصد داریم با توجه به معیارهای انتخاب بهترین کارگزاری توسط سایت آموزش بورس که یکی از منابع مرجع در تحلیل سهم های بورس تهران نیز هست، روش انتخاب بهترین کارگزاری را به شما معرفی کنیم.

سیستم آموزشی قوی

به نقل از سایت آموزش بورس، یکی از مهم ترین معیارهای یک کارگزار نمونه در بورس داشتن سیستم آموزشی قوی است. این سیستم آموزشی در بعضی از کارگزاری ها آن چنان قوی است که سایت جداگانه‌ای فقط برای ارائه مطالب آموزشی در نظر گرفته اند. داشتن این سیستم کمک زیادی به افراد مبتدی در بدو ورود به بورس می کند.

با این امکان مبتدیان می توانند به جای استفاده از سیگنال های نامعتبر از منابع آموزشی معتبر استفاده کنند. هر چند بعد از یادگیری بورس هم پیدا کردن یک سهم مناسب از میان بیش از ۶۰۰ سهم موجود در بازار بورس ایران کاری دشوار و زمان بر است و نیاز به داشتن یک سیگنال بورس معتبر برای پیدا کردن بهترین سهم ها امری کاملا ضروری به نظر می رسد.

سامانه های آنلاین بدون قطعی

به جرات می توان گفت داشتن سامانه های آنلاین سریع و بدون قطعی، مهم ترین ویژگی یک کارگزاری خوب است. تصور کنید که سفارش خرید یک سهم را با قیمت مشخصی در کارگزاری خود ارسال کرده‌اید و در همین حین سامانه کارگزاری قطع شود.

در طی این مدت به احتمال زیاد، قیمت های خرید و فروش جا به جا می شوند. زمانی که این اتفاق می افتد دیگر نمی توانید سفارش خود را حذف کرده یا ویرایش کنید. در واقع با قطعی سامانه آنلاین به هیچ چیزی دسترسی نخواهید داشت.

تعداد سامانه های آنلاین

یکی از راهکارهایی که کارگزاری ها برای جبران قطعی در سامانه های آنلاین خود در نظر گرفته اند، بیشتر کردن تعداد این سامانه‌ها است. در این صورت با قطع شدن یکی از آن ها می توانید از دیگر سامانه‌ها استفاده کنید. پس به هنگام انتخاب بهترین کارگزاری باید تعداد سامانه های آنلاین را نیز در نظر داشته باشید.

تخصیص سود به مانده حساب مشتری

یکی از ویژگی های جذابی که بعضی از کارگزاری ها به مشتریان خود ارائه می دهند، تخصیص سود به مانده حساب مشتری است. یعنی اگر بعد از خرید و فروش سهام، پولی در حساب کارگزاری باقی بماند، به صورت روزشمار به آن سود تعلق می گیرد. البته دقت کنید که همه کارگزاری ها چنین ویژگی‌ای را ندارند.

ثبت نام و احراز هویت آنلاین

3

بنا به روایت سایت آموزش بورس، یکی از ویژگی های مهم کارگزاری ها که خصوصا در بدو ورود افراد به بورس مهم می شود، ثبت نام و احراز هویت آنلاین است. این روزها مراجعه به دفاتر کارگزاری ها برای ثبت نام و احراز هویت کاری دشوار و بسیار وقت گیر است. به همین خاطر است که اکثر افراد روش های غیر حضوری و آنلاین را ترجیح می دهند. پس باید به دنبال یک کارگزاری باشید که تمام مراحل ثبت در آن به صورت آنلاین صورت بگیرد.

پاسخگویی تلفنی مناسب

زمانی که شروع به خرید و فروش سهام و اوراق بهادار در بازار بورس ایران کنید، متوجه اهمیت پاسخگویی تلفنی مناسب می شوید. اتفاقات بسیار زیادی به هنگام انجام معاملات در حساب کاربری شما و سامانه های آنلاین رخ می دهد که برای رفع آن ها باید با مرکز تماس کارگزاری خود تماس بگیرید. پس باید کارگزاری‌ای را انتخاب کنید که برای پاسخگویی به تماس شما، مدت زیادی شما را پشت خط نگه ندارد.

باشگاه مشتریان

بنا بر معیارهای انتخاب بهترین کارگزاری در سایت آموزش بورس، داشتن باشگاه مشتریان فعال با خدمات متنوع یکی دیگر از ویژگی های بهترین کارگزاری های بورس ایران است. کارگزاری های برتر در قسمت باشگاه مشتریان خود خدمات متنوعی را به مشتریانشان ارائه می کنند که از بین آن ها می توان به مسابقات، کسب امتیاز با انجام معاملات، بسته های آموزشی و جوایز بیشمار دیگر اشاره کرد. البته در این مورد هم باید دقت کنید چون تمام کارگزاری ها چنین خدماتی را به مشتریان خود ارائه نمی کنند.

در دسترس بودن شعب

گاهی مشکل شما در کارگزاری با تماس تلفنی حل نمی شود و برای رفع مشکل خود یا استفاده از سایر خدمات خاص در کارگزاری بایست به صورت حضوری به یکی از دفاتر آن مراجعه کنید. پس در دسترس بودن شعب یکی از مواردی است که به هنگام انتخاب کارگزاری باید به آن دقت داشته باشید.

سیستم اطلاع رسانی قوی

آیا کارگزاری‌ای که انتخاب کرده اید، زمان خرید عرضه اولیه را به درستی به شما اعلام می کند؟ آیا زمانی که قوانین بورسی تغییر می کنند با استفاده از سیستم های اطلاع رسانی کارگزاری خود می توانید به سرعت از آن ها با خبر شوید؟

این که کارگزاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام و ... فعال باشد نکته مثبتی است چون می تواند به سرعت مشتریان را از تغییرات ایجاد شده در بازارهای مالی باخبر سازد.

در این مقاله سعی کردیم با استفاده از نظر کارشناسان سایت آموزش بورس، معیارهای انتخاب بهترین کارگزاری بورس را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به بهترین نحو ممکن از آن ها استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از جدول مقایسه کارگزاری ها با یکدیگر و رتبه بندی آن ها می توانید به مقاله بهترین کارگزاری بورس در سایت آموزش بورس (https://amoozesh-boors.com/fa/article/best-brokerages ) مراجعه کنید.

ارسال نظر