شناسه خبر : 23629

۲۵ روستا به شبکه ۴G متصل شد

۲۵ روستا به شبکه ۴G متصل شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: در سال آینده شاهد راه اندازی ۱۲ سایت جدید و ارتقا ۲۵ سایت در روستاهایی که فاقد تکنولوژی G۳ و ۴G هستند، خواهیم بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی سملیان گفت: مهم‌ترین سیاست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر توسعه عدالت اجتماعی و توجه به تمامی مناطق استان است ، که با همدلی موجود در استان، مشکلات مردم را  در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل می‌کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: یکی از موضوعاتی که با جدیت دنبال می‌شود انتقال فیبرنوری به درب منازل هم استانی‌ها می‌باشد که در نهایت بار ترافیکی کاهش و شاهد افزایش سرعت اینترنت خواهیم بود.

وی افزود: شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات (IDI) می باشد که بر اساس رتبه بندی ، پوشش جمعیتی اپراتور همراه اول و ایرانسل در استان بوشهر به ترتیب در جایگاه های پنجم و ششم قرار دارند و این استان در توسعه شبکه فیبرنوری در جایگاه سوم کشوری قرار گرفته است که تاکنون ۱۱۰ کیلومتر در استان به اجرا در آمده است و امیدواریم شهرداری‌ها برای تسریع در این پروژه کمک کنند.

سملیان با اشاره به اینکه هزینه راه اندازی هر سایت ۴ میلیارد تومان است گفت: در سال گذشته ۲۰ سایت اپراتورها در روستاهای استان ارتقا پیدا کرد و در سال جدید شاهد راه اندازی ۱۲ سایت جدید و ارتقا ۲۵ سایت در روستاهایی که فاقد تکنولوژی G۳ و ۴G هستند، خواهیم بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر عنوان کرد: در سال گذشته دومین خط فیبرنوری جزیره خارگ به اتمام رسید و ایستگاه‌های صدا و سیما نیز به فیبرنوری متصل شدند تا از لحاظ مشکلات امنیتی و حملات معاندین با قطعی مواجه نشویم.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۴۰ دفتر شهری و روستایی پیشخوان دولت برای خدمات مطلوب‌تر به مردم مجوز فعالیت دریافت نمودند و با توجه به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان این اداره کل آمادگی تخصیص تسهیلات کم بهره را دارد.

سملیان افزود: ۹۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند که امیدواریم ۷ درصد باقی مانده نیز تا شهریور ۱۴۰۲ به شبکه ملی اطلاعات متصل شود و شهرهای ۴۰گانه استان به صورت کامل به اینترنت ۴G متصل می‌باشند و مردم با تعویض سیمکارت‌های خود می‌توانند از اینترنت مطلوب‌تری بهره ببرند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر به ۱۳۵۶ مدرسه دولتی در سراسر استان به مدت دو سال تعهد اینترنت رایگان در زمینه کرونا داده بود که به طور کامل تحقق یافت.

سملیان خاطر نشان کرد: کاربران سرویسهای ارتباطی ، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir، تماس با تلفن گویای ۱۹۵و یا صندوق پستی ۱۹۵-۱۶۳۱۵، شکایت‌های خود را از سرویسهای مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

ارسال نظر