شناسه خبر : 22236

سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک برای همیشه قطع می شود

سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک برای همیشه قطع می شود

سرپرست دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با اجرای طرح «تسجیل»، کشاورزان باید سریعتر ماشین آلات خود را پلاک دار کنند تا سهمیه سوختشان قطع نشود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیرمحمد پرهام فر، گفت: طرح «تسجیل» ماشین آلات کشاورزی در کشور اجرا شد و با همکاری بسیار خوبی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی و پلیس راهور ناجا صورت گرفته، ماشین آلات کشاورزی فعال معرفی و برای آن‌ها پلاک صادر می‌شود.

به گفته او، سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک قطع می‌شود و امکان فعال سازی ندارند؛ در برخی از استان‌هایی که به دلایلی ماشین آلات کشاورزی فاقد هویت و بدون پلاک زیادی وجود دارد، مهلت داده شده که به سرعت پلاک دار شوند.

 پرهام فر گفت: درخواست ما از کشاورزان این است که خودشان هرچه سریعتر برای دریافت پلاک و تشکیل پرونده اقدام کنند تا در فصل بهار که کشاورزی آغاز می‌شود و نیاز به وسایل نقلیه دارند، با مشکل مواجه نشوند.

آمار‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نشان می‌دهد، سهمیه سوخت ادوات کشاورزی فاقد پلاک در ۲۲ استان به صورت کامل قطع شده و برای ۹ استان باقی مانده نیز، باید ظرف چند ماه آینده این اتفاق بیفتد.

علی اصغر عباسی مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم گفته بود: پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی برای تخصیص سوخت الزامی شده و اگر سازمان متولی یعنی جهاد کشاورزی، سهمیه مشخصی را در سامانه برای کشاورزان یک استان در نظر گرفته، طبیعتاً مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نیز نمی‌تواند حتی یک لیتر بیشتر از مقداری را که سازمان متولی تایید کرده، تحویل کشاورز دهد.

ارسال نظر