شناسه خبر : 33554

دانشجویان چگونه می‌توانند از سابقه بیمه "تامین اجتماعی" برخوردار شوند؟

دانشجویان چگونه می‌توانند از سابقه بیمه "تامین اجتماعی" برخوردار شوند؟

رئیس اداره امور بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه به تشریح شرایط و جزییات بیمه تامین اجتماعی دانشجویان پرداخت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حیدر ملکی، با اشاره به برنامه سازمان تامین اجتماعی برای گسترش چتر بیمه و خدمات آن خصوصا در زمینه بیمه‌های اختیاری، یکی از مهمترین انواع این بیمه‌ها را بیمه دانشجویان اعلام کرد.

وی با اشاره به جزییات شرایط بیمه دانشجویان اظهار کرد: تمام دانشجویان با داشتن کارت دانشجویی می‌توانند برای برقراری بیمه خود اقدام کنند.

ملکی درباره شرایط سنی بیمه دانشجویان عنوان کرد: تنها محدودیت سنی که برای بیمه دانشجویان وجود دارد این است که سن آنها نباید بیش از ۵۰ سال تمام باشد و در سایر محدوده‌های سنی امکان استفاده از بیمه تامین اجتماعی برای دانشجویان هست. البته برای دانشجویانی که سن بالاتر از ۵۰ سال دارند نیز چنانچه به ازاء هر سال سن بیشتر، سابقه بیمه پردازی از گذشته داشته باشند، امکان استفاده از بیمه دانشجویی وجود دارد.

رئیس اداره امور بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بیمه دانشجویان دارای سه نوع بیمه ۱۲ درصد دارای بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، ۱۴ درصد شامل بازنشستگی، فوت قبل از بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی و ۱۸ درصد شامل بازنشستگی، فوت قبل از بازنشستگی، فوت بعد از بازنشستگی و از کار افتادگی می‌باشد.

به گفته ملکی، در حال حاضر میزان پرداختی برای بیمه ۱۲ درصدی در ماه‌های ۳۱ روزه معادل ۶۵۸ هزار تومان، برای بیمه ۱۴ درصدی ۷۶۸ هزار تومان و برای بیمه ۱۸ درصدی ۹۸۷ هزار تومان در ماه است.

وی اضافه کرد: برای اکثر دانشجویان که مجرد بوده و جوان هستند، بیمه ۱۲ درصدی را پیشنهاد می‌دهیم که قیمت مناسب‌تری دارد و برای شروع رقم خوبی است.

رئیس اداره امور بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه از مزایای بیه دانشجویان هم یاد کرد که به سابقه‌ای برای دانشجویان تبدیل شده و در نهایت برای آینده شغلی و کاری دانشجویان، به سوابق بیمه‌ای آنها اضافه خواهد شد.

وی به این نکته هم اشاره کرد که بیمه شدگان اختیاری تامین اجتماعی از جمله بیمه شدگان دانشجویی عمدتا از خدمات بلندمدت مانند بازنشستگی، فوت، درمان و از کار افتادگی بهره‌مند می‌شوند و خدمات کوتاه مدت مانند غرامت دستمزد دوران بارداری، غرامت دستمزد ایام بیماری و ... شامل آنها نمی‌شود.

ملکی از شیوه‌هایی که دانشجویان می‌توانند نسبت به عقد قرارداد برای پرداخت بیمه تامین اجتماعی اقدام کنند هم یاد کرد و افزود: راحت‌ترین شیوه مراجعه به سامانه es.tamin.ir  و ثبت نام و در نهایت پرداخت حق بیمه با استفاده از کارت بانکی است. به علاوه افراد می‌توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی که ۱۸ شعبه در سطح استان کرمانشاه فعال است نسبت به برقراری بیمه دانشجویان اقدام کنند.

وی افزود: از آنجایی که دانشجویان عمدتا درگیر دغدغه‌های درس و تحصیل خود هستند، لازم است والدین نسبت به موضوع بیمه دانشجویان حساس باشند و این فرصت خوب را برای سابقه بیمه فرزندان خود از دست ندهند.

 

ارسال نظر