سد اکباتان به مدار آبرسانی همدان برگشت

 سد اکباتان به مدار آبرسانی همدان برگشت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه سد اکباتان به مدار آبرسانی شهر همدان برگشت، گفت: برداشت آب از تالوار برای تأمین آب شرب کاهش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از شرکت آب و فاضلاب همدان،  فرهاد بختیاری‌فر ‌اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر نزولات آسمانی و لطف پروردگار و با توجه به پیش‌بینی وضعیت ذخیره سد اکباتان، برداشت آب از این سد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در زمان حاضر برداشت آب از سد تالوار برای تأمین آب شرب شهر همدان به کمترین مقدار یعنی ۳۰۰ لیتر بر ثانیه کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: افزایش برداشت آب سد اکباتان از ابتدای خردادماه اعمال شده است در حالی که پیش‌ از آن فقط ۸۰ لیتر بر ثانیه آب از سد برداشت می‌شد اما این مقدار اکنون به ظرفیت ۱۱۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

بختیاری‌فر با بیان اینکه "نمی‌توانیم سد اکباتان را به‌عنوان منبع دائمی تأمین آب داشته باشیم." عنوان کرد: همشهریان عزیز باید بدانند که منابع موجود را باید با مدیریت صحیح مورد استفاده قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت استفاده ۱۰۰درصدی از آب سد اکباتان فقط به‌مدت پنج ماه می‌توانیم آب شرب موردنیاز شهر همدان را تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تأکید کرد: مدیریت منابع آبی کنار توجه همشهریان عزیز به مدیریت مصرف برای پایداری تأمین آب شرب شهر همدان در ماه‌های بعد لازم و ضروری است.

ارسال نظر