شناسه خبر : 29941

تغییرات در بانک مرکزی موجب ثبات نرخ ارز می‌شود

تغییرات در بانک مرکزی موجب ثبات نرخ ارز می‌شود

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ابراز امیدواری کرد تغییر و تحولات در ریاست بانک مرکزی نرخ ارز نیز به ثبات برسد زیرا با ثبات ارز بازار طلا و سکه نیز به ثبات و آرامش می‌رسد و البته افراد نیز باید از ورود به بازار ملتهب خودداری کنند و معاملات هیجانی نداشته باشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار طلا، اظهار داشت: هفته گذشته قیمت سکه طرح جدید به‌طور تقریبی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۸۰۰ هزار تومان رشد قیمت داشت.

وی افزود: در یک ماه گذشته قیمت سکه طرح جدید حدود هفت میلیون تومان، نیم سکه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ربع سکه چهار میلیون تومان افزایش یافت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در یک ماه گذشته ۴۰۰ هزار تومان رشد قیمت را ثبت کرد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: حباب سکه در یک ماه گذشته افزایشی بود، به این صورت که در سکه طرح جدید بین ۲ میلیون تومان تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نوسان بود، نیم سکه نیز بین سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نوسان داشت و بیشترین حباب مربوط به ربع سکه بود که بین چهار میلیون و ۱۰۰ تا چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان متغیر بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ به طور میانگین بهای انس جهانی طلا ۱۲۷ دلار کاهش داشت، ادامه‌داد: از ابتدای امسال سکه طرح جدید ۳۸ درصد، نیم سکه ۴۶ درصد و ربع سکه ۷۵ درصد افزایش قیمت داشت و بخش عمده این رشد قیمت‌ها به دلیل رشد حباب قیمت‌ها بود که خود تحت تاثیر افزایش نرخ ارز در بازار داخلی بود و می‌توان گفت حباب سکه‌ها توجیه منطقی نداشت.

بذر افشان درخصوص رشد حباب سکه در ماه‌های گذشته گفت: در صورتی که انواع سکه در بازار عرضه می‌شد حباب سکه کاهش می‌یافت، اما این اقدام از سوی بانک مرکزی انجام نشد.

وی ابراز امیدواری کرد تغییر و تحولات در ریاست بانک مرکزی نرخ ارز نیز به ثبات برسد زیرا با ثبات ارز بازار طلا و سکه نیز به ثبات و آرامش می‌رسد و البته افراد نیز باید از ورود به بازار ملتهب خودداری کنند و معاملات هیجانی نداشته باشند.

این مقام صنفی بیان‌داشت: به افرادی که برای حفظ سرمایه خود به بازار سکه و طلا هجوم می‌آورند توصیه می‌کنیم در خرید خود دقت و از مراکز معتبر خرید کنند.

وی افزود: همچنین حتما انواع سکه را از واحدهایی که فقط سکه معامله می‌کنند خریداری کنند و برای خرید مصنوعات نیز توجه داشته باشند که استاندارد لازم را داشته باشد و در فاکتور نیز کد مصنوع نیز درج شده باشد و از خرید در فضای مجازی به‌جد خودداری کنند.

ارسال نظر