شناسه خبر : 29641

طلای جهانی به همراه فلزات گرانبها صعودی شد

طلای جهانی به همراه فلزات گرانبها صعودی شد

قیمت طلا امروز(دوشنبه) افزایش یافت زیرا دلار ضعیف‌تر قیمت شمش را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد، اگرچه چشم‌انداز افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در سال آینده، رشد را کنترل کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۷۹۴ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۷۹۵ دلار و ۲۰ سنت رسید. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت.

ایپ جان رانگ استراتژیست بازار IG  گفت: با توجه به این که علیرغم تصمیم گیری تندروانه از سوی فدرال رزرو، واکنش صعودی دلار و بازدهی آن هنوز محتاطانه به نظر می‌رسد، قیمت طلا تلاش کرد تا زیان را جبران کند.

پس از آنکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت، علیرغم نگرانی‌های فزاینده رکود، بانک مرکزی ایالات متحده در سال آینده افزایش بیشتری خواهد داشت، طلا بزرگ‌ترین کاهش هفتگی خود را از اواسط نوامبر به ثبت رساند. طلا به عنوان پوششی در برابر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ بهره تمایل به کاهش جذابیت شمش دارد.

ایپ گفت: در حالی که طلا به عنوان دارایی امن تلقی می شود، مواردی وجود دارد که به نظر می‌رسد قیمت ها از وضعیت امن جدا شده است، زمانی که عواملی مانند سیاست‌های فدرال رزرو وارد عمل می‌شوند.

یک نظرسنجی نشان داد که اعتماد تجاری چین به کم‌ترین حد خود از ژانویه ۲۰۱۳ رسیده است که منعکس‌کننده تأثیر افزایش موارد کووید- ۱۹ بر فعالیت‌های اقتصادی و اشاره به رکود احتمالی در سال آینده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳.۲۹ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد افزایش به ۹۹۶ دلار و ۳۶ سنت رسید و پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۷۲۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

ارسال نظر