اختصاصی چابک آنلاین؛

رویای سینمایی خودرا در لوکیشن های واقعی فیلم ها به تصویر بکشید

اگر بتوانید به جهان فیلم یا سریال تلویزیونی مورد علاقه خود قدم بگذارید، آیا این کار را انجام می‌دهید؟ بسیاری از ما در پاسخ تردید نمی‌کنیم و "بله" را خواهیم گفت.

رویای سینمایی خودرا در لوکیشن های واقعی فیلم ها به تصویر بکشید

چابک آنلاین، تهمینه منصوری روشن، درست است که هیچ راهی برای انتقال جادویی خود به فیلم مورد نظرتان وجود ندارد اما می‌توانید از مکان‌های واقعی که در آن چندین فیلم و سریال نمادین فیلمبرداری شده، دیدن کنید.

اگر شما رویای حضور در دنیا و خیال‌پردازی‌های ارباب حلقه‌ها را داشته باشید و یا فقط برای گرفتن عکس در مقابل خانه بریکینگ بد والتر وایت شوق دارید، لیست زیر دقیقاً به شما می‌گوید که وکجا می‌توانید این‌ مکان‌ها را پیدا کنید.  

ایندیانا جونز

ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی  | پترا، اردن

شهر باستانی پترا که به خاطر نماهای ماسه‌ سنگ قرمز رز حکاکی شده، مقبره‌ها و معبدش معروف است، پس از حضور در ایندیانا جونز و فیلمبرداری آخرین جنگ صلیبی در سال ۱۹۸۹ به یک جاذبه گردشگری مشهور جهانی تبدیل شد.

پترا، یکی از عجایب هفتگانه جهان، جایی بود که ایندیانا جونز جام مقدس را پیدا کرد.

اینسپشن

اینسپشن | قلعه نیجو، کیوتو، ژاپن

اگرچه در این فیلم اکثر اتفاقات روانشناختی لئوناردو دی کاپریو و دوستانش در ناخودآگاه آنها اتفاق افتاد، اما مکان‌های فیلمبرداری بسیار واقعی هستند.

این گروه برای ساخت فیلم به شش کشور در چهار قاره مختلف رفتند و در هرکدام از آن‌ها برای مدتی ساکن شدند. قلعه نیجو در کیوتو یکی از معروف‌ترین این مکان‌ها است.

درخشش ابدی یک ذهن پاک

درخشش ابدی یک ذهن پاک| مونتاوک، نیویورک، ایالات متحده

کلمنتاین (کیت وینسلت) در آخرین لحظات قبل از آنکه دکتر حافظه‌اش را به طور کامل درباره رابطه‌اش پاک کند، با خود زمزمه می کند: «در مونتاک با من ملاقات کن».

 همین دیالوگ باعث شده که این مکان در ذهن مخاطبان بسیار محبوب باشد و باقی بماند.

 اززمان اکران فیلم (در حدود ۱۵سال پیش)، بسیاری از بخش‌های این شهر که فیلمبرداری درآن اتفاق افتاده است دیگر وجود خارجی ندارد.

به طور مثال ، رستوران مونتاوک پلازا ، از بین رفته است، اما طرفداران فیلم همچنان می‌توانند از حومه ساحلی همپتونز دیدن کنند و به مرور خاطرات و صحنه‌های فیلم بپردازند.

لالا لند

لالا لند | لس آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

این فیلم موزیکال برنده جایزه اسکار،توسط تهیه کننده آن به عنوان "نامه عاشقانه به لس آنجلس" توصیف شده است. لالالند، در بیش از ۴۰ مکان در سراسر شهر فیلمبرداری شده است. 

برخی از این موارد عبارتند از: رستوران SmokeHouse در بربنک (جایی که میا مهارت های پیانوی سباستین را کشف می‌کند).

محله کتی در کوه هالیوود درایو وکافه Lighthouse در ساحل هرموسا.

مری پاپینز

بازگشت مری پاپینز| لندن، انگلستان

دنباله فیلم جذاب“مری پاپینز”دایه عجیب، فوق العاده و دوست داشتنی، با بازی امیلی بلانت در سال ۲۰۱۸ در کشور انگلستان ساخته شد. 

خیابان Blossom و خیابان Fleur de Lis در شرق شهر هر دو به دلیل جزئیات ویکتوریایی خود انتخاب شدند، با توقف در بخش‌های دیگر از جمله بانک انگلستان و رویال اکسچنج می‌توانید به راحتی خود را در حال وهوای این فیلم حس کنید. 

Lost in translation

گمشده در ترجمه | توکیو، ژاپن

فیلم سوفیاکاپولا که در اصل خودش فیلمی درباره‌ شهرتوکیو و مکان‌های آن است،به طور کامل در دو منطقه از رنگارنگ ترین و شلوغ ترین مناطق توکیو فیلمبرداری شده است.

شینجوکو و شیبویا.

شینجوکو در واقع محل قرارگرفتن هتل آ‌نهاست که یک ساختمان ۵۲ طبقه است، جایی که باب و شارلوت یکدیگر را ملاقات می‌کنند. 

شیبویا، نیز محله‌ایست که این دو شخصیت برای گردش و تفریح به کوچه پس کوچه‌های آن سر می‌زنند. 

 

copied
نظر بگذارید