شناسه خبر : 22827

دورخیز عطاران برای گیشه ۱۰۰ میلیاردی

دورخیز عطاران برای گیشه ۱۰۰ میلیاردی

ابراهیم عامریان تهیه‌کننده فیلم «انفرادی» بیان کرد که این فیلم رضا عطاران را دارد و از طرف دیگر می‌توان به جرأت گفت مردم پس از سال‌ها می‌توانند یک کمدی-اکشن خوب را در سینماها تماشا کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، ابراهیم عامریان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی که از امروز چهارشنبه ۷ اردیبهشت و در ترکیب فیلم‌های اکران عید فطر روانه پرده سینماها می‌شود، درباره شرایط اکران آن گفت: از آنجایی که ترکیب فیلم‌های اکران نوروز، آنگونه که انتظار می‌رفت جواب مناسبی از نظر تعداد مخاطبان و نه رقم فروش در گیشه، دریافت نکرد، باید در موعد عید فطر فیلم‌هایی اکران می‌شد که تا دیر نشده، گیشه سینماها را در سال جدید نجات دهند. معتقدم فیلم «انفرادی» با توجه به قدرتی که دارد می‌تواند از پس از کار بربیاید و تکانی به گیشه‌ها بدهد.

وی درباره غیبت فیلم «انفرادی» در ترکیب فیلم‌های نوروزی به رغم استقبال سینماداران، گفت: احساسم این است که اکران نوروز، حداقل تا سه الی چهار سال آینده، اکران مناسبی نیست. به‌ویژه که بلافاصله پس از تعطیلات نوروز ماه رمضان را داریم و تا دو سال دیگر کل تعطیلات همزمان با ماه رمضان می‌شود. در این شرایط طبیعی است که استقبال کمتری را از اکران سینماها شاهد باشیم. دلیل من برای عدم ارائه «انفرادی» به ترکیب اکران نوروز همین مسئله بود.

این تهیه‌کننده که در سال گذشته فیلم «دینامیت» را با شرط اکران نامحدود روانه پرده سینماها کرده بود درباره اکران «انفرادی» تأکید کرد: در شرایط فعلی ما فیلم «انفرادی» را مطابق با قواعد آیین‌نامه اکران، اکران می‌کنیم. طبق شرایط تعیین‌شده در آیین‌نامه هم این فیلم می‌تواند تا ۱۲ هفته اکران در سرگروه داشته باشد. به همین دلیل طبیعتاً این فیلم شرایط فیلم «دینامیت» را برای ادامه اکران نخواهد داشت. در عین حال معتقدم بد نیست که تغییراتی در آیین‌نامه اعمال شود. نگاه برنامه‌ریزان اکران به فیلم‌های مختلف نباید یکسان باشد.

وی توضیح داد: بالاخره یک فیلم پتانسیل فروش بیشتری را دارد و طبیعتاً باید زمان بیشتری اکران شود. اینکه قانون سقف ۱۲ هفته اکران برای همه فیلم‌ها اعمال شود، چه برای فیلمی که ۱۰۰ میلیون می‌فروشد، چه برای فیلمی که ۱۰۰ میلیارد می‌فروشد، طبیعتاً درست نیست. فیلمی که دارد با فروش خوب به کلیت سینما کمک می‌کند، چرا باید در اوج فروش و صرفاً به دلیل قوانین طراحی شده، از اکران کنار گذاشته شود؟

عامریان با انتقاد از مسئولان حوزه اکران ادامه داد: واقعیت این است که زمان اکران فیلم «دینامیت» هم به ما این وعده را دادند که تا زمانی که فیلم فروش داشته باشد می‌تواند اکران خود را ادامه دهد، به همین دلیل هم در شرایط کرونایی تن به اکران دادیم، اما همزمان با ایام نوروز و در شرایطی که فیلم همچنان هفته‌ای دو میلیارد تومان فروش داشت، آن را از اکران پایین کشیدند و این اتفاق خوبی نبود. اگر اکران «دینامیت» در ایام نوروز ادامه داشت، از همه فیلم‌های اکران نوروز می‌توانست فروش بیشتری داشته باشد.

این تهیه‌کننده درباره امکان استفاده از ظرفیت تبلیغات تلویزیونی هم گفت: صداوسیما زمان اکران «دینامیت» هیچ تبلیغی به ما نداد. فیلم «انفرادی» را هم هنوز ندیده‌اند و قرار است بعد از بازبینی اعلام نظر کنند که آیا می‌توانیم برای این فیلم تیزر تبلیغاتی داشته باشیم یا خیر.

عامریان درباره امکان سوددهی برای فیلم‌های در حال اکران در شرایط کرونایی هم بیان کرد: اوایل کرونا شرایط متفاوت بود و هر کسی جرأت اکران فیلم خودش را نداشت. خیلی فیلم‌ها هم در آن مقطع به‌واسطه اکران، متضرر شدند. آرام‌آرام اما شرایط تغییر کرد و مردم به سینماها آمدند. هم مردم رعایت کردند و هم پروتکل‌ها در سینماها به خوبی رعایت می‌شد. در این شرایط فیلمی که مخاطب آن را دوست داشته باشد، حتماً به خوبی دیده می‌شود و اکران آن منجر به بازگشت سرمایه هم می‌شود. از این منظر نمی‌توان گفت کرونا باعث شده است فیلم‌ها ضرر کنند و به سود نرسند. برخی از این فیلم حتی یک سال دیگر که خبری از کرونا نیست هم نمی‌توانند فروش داشته باشند.

وی درباره پیش‌بینی خود از فروش «انفرادی» هم تأکید کرد: بالاخره این فیلم رضا عطاران را دارد و از طرف دیگر می‌توان به جرأت گفت مردم پس از سال‌ها می‌توانند یک کمدی-اکشن خوب را در سینماها تماشا کنند. زمانی فیلم‌های اکشن جمشید هاشم‌پور می‌فروخت و زمانی فیلم‌های کمدی؛ حالا اما ترکیبی از فضای کمدی و اکشن را در یک فیلم شاهد هستیم که می‌تواند تبدیل به اتفاقی جدید برای سینمای ایران شود. از این منظر منتظر اتفاق درخشانی برای این فیلم در گیشه هستیم و با توجه به افزایش قیمت بلیت سینماها، فکر می‌کنم «انفرادی‌» بتواند فروشی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان را در گیشه ثبت کند.

ارسال نظر