قیمت برق خانگی آمریکا به بالاترین سطح خود در سه دهه گذشته رسید

قیمت برق خانگی آمریکا به بالاترین سطح خود در سه دهه گذشته رسید

پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که ظرف ۵ سال آینده میزان نیاز مصرف برق آمریکا تا دو برابر افزایش خواهد داشت، اتفاق مهمی که از یک سو به افزایش هزینه‌ها برای تولید برق منجر می‌شود و از سوی دیگر ضرورت کاهش مصرف برق خانگی را بیش از پیش مهم می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وزارت نیرو، وب سایت تخصصی «utilitydive.com»، در گزارشی درباره افزایش قیمت برق در کشور آمریکا و نسبت آن با تورم سالیانه اشاره کرد که میزان افزایش قیمت برق در آمریکا از تورم سالیانه در سال ۲۰۲۴ میلادی پیشی گرفته است و در حالی که نرخ تورم در ۱۲ ماه گذشته ۳.۲ درصد بود، نرخ افزایش قیمت برق ۳.۶ درصد به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش دلیل اصلی افزایش قیمت برق خانگی در کشور آمریکا در سال ۲۰۲۴ میلادی مربوط به هزینه‌های انتقال و قیمت‌های ناپایدار سوخت است، با این وجود جلوگیری از افزایش میزان مصرف برق بخش خانگی نیز از دیگر اهداف شرکت‌های آمریکایی برای بالا بردن قیمت برق عنوان می‌شود.

این اتفاق در حالی رخ داده است که با توجه به فروکش کردن پیامد‌های جنگ روسیه و اوکراین قیمت گاز روند نزولی داشته است، اما این روند تاثیری مثبتی بر قیمت برق خانگی در آمریکا نداشته است.

«پاول سیسیو»، یکی از مدیران صنعت برق آمریکا مدعی است در حالی که هزینه‌های تولید برق این کشور به دلیل قیمت پایین گاز طبیعی رو به کاهش است، اما همچنان هزینه‌های انتقال رو به افزایش است و از همین رو نمی‌توان انتظار داشت با کاهش قیمت گاز، قیمت برق نیز کاهشی شود.

مدیر مطالعات انرژی و سیاست‌های زیست محیطی موسسه کاتو با اشاره به روند صعودی تعرفه برق در آمریکا مدعی شد که با توجه به رویکرد دولت برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نه تنها قیمت برق در آینده کاهش نخواهد یافت، بلکه افزایش می‌یابد.

بر اساس داده‌هایی که اداره اطلاعات انرژی آمریکا با محوریت چشم انداز کوتاه مدت انرژی منتشر کرد، پیش‌بینی می‌شود که میانگین برق خانگی در سال آینده به بالاترین سطح خود در سه دهه گذشته برسد.

مستند به این گزارش مشترکانی که در سال جاری میلادی به ازای هر کیلووات ساعت ۱۵.۹۸ سنت پرداخت می‌کنند، در سال ۲۰۲۵ میلادی باید به ازای هر کیلووات ساعت برق حدود ۱۶.۲۳ سنت بپردازند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در طول ۵ سال آینده میزان رشد مصرف برق آمریکا تا دو برابر افزایش یابد که این موضوع نشان دهنده ضرورت میلیارد‌ها دلار سرمایه گذاری در صنعت برق این کشور است و در کنار آن نیاز است تا از طریق ابزار‌هایی مانند افزایش قیمت برق بخش خانگی و افزایش راندمان وسایل برقی میزان مصرف برق را کنترل کنند.

این گزارش اضافه می‌کند آمریکایی‌ها برای مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال اقدام به افزایش چند برابری قیمت در ساعات اوج مصرف می‌کنند و از این طریق تلاش می‌کنند تا مشترکان بخش خانگی را به کاهش مصرف و حفظ پایداری شبکه سراسری ترغیب کنند.

 

ارسال نظر