شناسه خبر : 30440

مذاکرات آلمان برای واردات گاز از عراق

مذاکرات آلمان برای واردات گاز از عراق

صدراعظم آلمان اعلام کرد کشورش سرگرم مذاکره با عراق درباره امکان واردات گاز طبیعی از این کشور نفت خیز است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، اولاف شولتس در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، در برلین به خبرنگاران گفت: درباره امکان تحویل گاز به آلمان گفت وگو کردیم و توافق کردیم در تماس نزدیک باشیم. صدر اعظم آلمان به جزئیات بیشتر درباره حجم گازی که آلمان امیدوار است از عراق وارد کند، اشاره ای نکرد.

نخست وزیر عراق در همین کنفرانس اظهار کرد: عراق فرصت هایی به شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری در استفاده از گاز طبیعی عراق و گاز تولید شده به عنوان محصول جانبی در استخراج نفت، پیشنهاد کرده است. وی افزود: عراق می‌خواهد گاز را از طریق خط لوله ای که از ترکیه به اروپا می گذرد، عرضه کند.

عراق به دلیل عدم وجود تاسیسات برای فرآوری گاز برای مصرف داخلی یا صادرات، بخشی از گازی که در فرآیند استخراج نفت به عنوان محصول جانبی تولید می شود را می‌سوزاند.

 آلمان که سابق بر این ۵۵ درصد از گاز مورد نیازش را از روسیه وارد می کرد، پس از قراردادهایی که برای واردات گاز طبیعی مایع (ال ان جی) با قطر و آمریکا امضا کرده است، به دنبال متنوع کردن واردات ال ان جی خود و اجتناب از وابستگی بالا به چند صادر کننده معدود است.

ارسال نظر