شناسه خبر : 22807

شکایت از اوبر در استرالیا به علت قیمت گذاری‌های گمراه کننده

شکایت از اوبر در استرالیا به علت قیمت گذاری‌های گمراه کننده

یک نهاد حامی مصرف کنندگان در استرالیا از شرکت اوبر شکایت کرده و به دنبال دریافت ۲۶ میلیون دلار استرالیا غرامت از آن به علت قیمت گذاری‌های گمراه کننده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر براساس گزارش رویترز، اوبر پلتفرم کرایه آنلاین تاکسی است که پس از اعتراف به گمراه کردن مصرف کنندگان و کاربران در مورد شیوه برآورد هزینه کرایه سواری و هزینه‌های لغو آن ۱۸.۶۹ میلیون دلار آمریکا جریمه شده است.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان در استرالیا روز سه‌شنبه اعلام کرد اوبر اعتراف کرده که از دسامبر ۲۰۱۷ تا سپتامبر ۲۰۲۱ به مصرف‌کنندگان هشدار داده که برای لغو سفرها هزینه‌ای از آنها دریافت خواهد کرد، حتی اگر درخواست لغو در «دوره لغو رایگان» خدمات مطرح شده باشد.

در واقع اوبر کاربران استرالیایی را برای چندین سال گمراه کرده و باعث شده برخی از آنها از ترس جریمه شدن، تصمیم بگیرند سفر خود را لغو نکنند. این کار بر خلاف خط مشی رسمی اعلام شده اوبر بوده است.

اوبر همچنین اذعان کرده که نحوه محاسبه میزان کرایه را برای استفاده از تاکسی‌های خود به اشتباه انجام داده، زیرا الگوریتم آن تقریباً همیشه به گونه‌ای عمل می‌کند که کرایه‌ای بیشتر از ارزان‌ترین تخمین اولیه را دریافت کند.

ارسال نظر