شناسه خبر : 34229

اختصاصی چابک آنلاین؛

بایرن به یازدهمین قهرمانی متوالی رسید؛ سقوط در وستفالن

بایرن به یازدهمین قهرمانی متوالی رسید؛ سقوط در وستفالن

بوندسلیگا به دراماتیک ترین شکل ممکن به پایان رسید.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی،  بایرن مونیخ یازدهمین قهرمانی متوالی خود در بوندسلیگا را با پیروزی 2-1 در روز آخر در کلن با گل دقیقه 89 جمال موسیالا به دست آورد و جام را از چنگ بوروسیا دورتموند در آورد. 

دورتموند در روز آخر مسابقات در صدر جدول قرار داشت، اما تساوی مقابل ماینتس این امکان را به بایرن داد که درحساس ترین لیگ یک دهه اخیر به یازدهمین جام خود دست پیدا کند. 

رانی خدیرا با پیروزی 1-0 مقابل وردربرمن، یونیون برلین را به لیگ قهرمانان اروپا فرستاد. 

یونیون چهارم شد و یک پله بالاتراز فرایبورگ و پشت سر لایپزیش قرار گرفت.

شالکه پس از باخت 4-2 در لایپزیش سقوطش را قطعی کرد و اشتوتگارت برای بقا در بوند سلیگا به پلی آف خواهد رفت. 

اما در فینال این لیگ رقابتی، بایرن یکی از غیرمنتظره ترین قهرمانی های خود را به دست آورد.

درحالیکه زنبورها فقط به یک برد برای رسیدن به جام نیاز داشتند درکمال ناباوری 2-0 از رقیب عقب افتادند تا تمام طول بازی را به دنبال جبران نتیجه بگردند. 

از طرف دیگر، باواریایی ها که خیلی زود ازکلن پیش افتاده بودند روی یک اشتباه به حریف فرصت مساوی کردن را دادند اما این لروی سانه بودکه در دقایق پایانی بازی ورق را به سود بایرن برگرداند تا کامبک دورتموندی ها نیز هیچ تاثیری روی تیم قهرمان نداشته باشد. 

دورتموندی هاکه آخرین بار درسال 2012 همراه با کلوپ به این عنوان رسیده بودند به خوبی می‌دانند که چه فرصت بزرگی را از دست داده‌اند. 

وستفالن پس از سوت پایان، غرق در سکوت بود.

این بهترین شانس آنها بود، آن هم مقابل یکی از ضعیف ترین بایرن های تاریخ از همه جهات، بایرنی که بدون شک درتابستان دوباره تقویت می شود و دورتموندی که به صورت قطعی ، ستاره خود جود بلینگهان را از دست خواهد داد و باید به خاطر هوادارانی که با وجود ناکامی در قهرمانی آنها را تنها نگذاشتند و از ورزشگاه بیرون نمی‌رفتند به میادین برگردد!

 

ارسال نظر