فرصت دوباره ثبت نام بیمه تامین اجتماعی برای دستیاران پزشکی فراهم شد

فرصت دوباره ثبت نام بیمه تامین اجتماعی برای دستیاران پزشکی فراهم شد

صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اعلام کرد که دستیاران و دانشجویان دکتری علوم پزشکی که تاکنون برای بیمه تامین اجتماعی اقدام نکرده اند تا تیرماه فرصت دارند، نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای انجام مأموریت‌های حمایتی و اجرای تفاهم نامه سال ۱۴۰۰ با سازمان بیمه تأمین اجتماعی جهت اعطای تسهیلات بیمه با منظور شدن سوابق کاری و بیمه درمانی به دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی اقدام کرده است.

ثبت نام دانشجویان مطابق مفاد دستورالعمل ابلاغی حداکثر تا تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت انجام می‌شود.

موضوع بیمه تأمین اجتماعی دانشجویان دوره‌های دستیاری پزشکی و دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) یکی از مهمترین تسهیلات مورد درخواست دانشجویان علوم پزشکی است.

برای بیمه تأمین اجتماعی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت هزینه‌های بیمه را واریز می‌کند و دانشجویان پس از فراغت از تحصیل این هزینه‌های بیمه‌ای را به صورت قرض‌الحسنه و بلندمدت به صندوق رفاه دانشجویان باز می‌گردانند.

در بیمه تأمین اجتماعی که برای این گروه از دانشجویان در نظر گرفته شده هم بیمه درمانی و هم سوابق بیمه‌ای مدنظر است. به این ترتیب دانشجویان در صورت ثبت درخواست، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند و هم می‌توانند از بیمه درمانی آن استفاده کنند و هم مدت فعالیت آنها به عنوان دستیار و دانشجوی دکتری به عنوان سوابق بیمه‌ای آنها در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس دستورالعمل اعطای تسهیلات بیمه تأمین اجتماعی به دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی، تخصص و فوق تخصص بالینی، این ثبت نام به استناد تفاهم نامه با سازمان بیمه تأمین اجتماعی در خصوص گسترش پوشش بیمه‌ای به دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

پس از بررسی و تأیید اسناد توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، پیامک اطلاع رسانی از طریق صندوق رفاه برای دانشجویان متقاضی ارسال تا نسبت به ثبت نام در سامانه غیرحضوری تأمین اجتماعی انعقاد قرارداد به صورت انفرادی اقدام کنند.

جزئیات تسهیلات بیمه تأمین اجتماعی به دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی، تخصص و فوق تخصص

شرایط دانشجویان متقاضی:

دانشجوی دوره روزانه و یا غیرروزانه مقاطع دکتری تخصصی، تخصص و فوق تخصص دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور

تبصره- مسئولیت معرفی افراد واجد شرایط بر عهده معاونت دانشجویی هر دانشگاه است.

رعایت قوانین و ضوابط صندوق و سازمان تأمین اجتماعی در خصوص اعطای وام بیمه تأمین اجتماعی برای دانشجو الزامی است.

دانشجو جهت دریافت تسهیلات ملزم به ارائه تعهد محضری مورد تأیید صندوق رفاه دانشجویان است.

دانشجو جهت دریافت تسهیلات ملزم به ارائه فرم درخواست است.

دریافت تسهیلات فوق منعی برای دریافت سایر تسهیلات صندوق برای دانشجو ایجاد نخواهد کرد.

اعطای تسهیلات: پس از بررسی و تأیید اسناد توسط صندوق رفاه دانشجویان، پیامک اطلاع رسانی از طریق صندوق رفاه برای دانشجویان متقاضی ارسال تا نسبت به ثبت نام در سامانه غیرحضوری تأمین اجتماعی و انعقاد قرارداد به صورت انفرادی اقدام کنند.

امکان ثبت نام در سامانه تأمین اجتماعی صرفاً برای افرادی میسر است که نام آنان در اسناد تأیید شده سیستم یکپارچه صندوق رفاه موجود باشد.

دانشجویان مشمول انجام معاینات پزشکی می‌بایست پس از انعقاد قرارداد، ظرف مهلت تعیین شده جهت معرفی به مراجع معاین از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی اقدام کنند. در صورت احراز شرایط معافیت از انجام معاینات بدو بیمه پردازی، سیستم تأمین اجتماعی به طور هوشمند از معرفی بیمه شده به مراجع معاین ممانعت به عمل می‌آورد.

در صورت عدم انجام معاینات پزشکی در موعد مقرر برابر ضوابط و مقررات عمل خواهد شد.

شرایط و نحوه بازپرداخت تسهیلات:

تسهیلات بیمه تأمین اجتماعی فاقد کارمزد است.

دانشجویان موظفند نسبت به بازپرداخت تسهیلات بیمه تأمین اجتماعی طبق اقساط بازپرداخت اقدام کند.

دانشجویان حداکثر تا ۴ سال امکان بهره‌مندی از تسهیلات تأمین اجتماعی را خواهند داشت.

دانشجویان موظفند بلافاصله پس از قطع رابطه آموزشی و یا نیاز به انصراف از دریافت تسهیلات بیمه تأمین اجتماعی موضوع را به اداره رفاه دانشگاه اطلاع رسانی کنند.

دانشگاه‌ها مکلفند در صورت نیاز به قطع پوشش بیمه‌ای (اعم از قطع رابطه آموزشی، انصراف دانشجو از دریافت تسهیلات و یا..) موضوع را سریعاً از طریق سیستم یکپارچه و ارسال فرم میزان بدهی به صندوق اطلاع رسانی کنند، مسئولیت انجام این موضوع با معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه است.

چنانچه هر یک از بیمه شدگان با توجه به اعلام صندوق رفاه دانشجویان از شمول تفاهم نامه مربوطه خارج شوند می‌توانند پس از پایان دوره پرداخت حق بیمه، حسب مورد مطابق ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد شخصاً نسبت به انعقاد قرارداد جدید و پرداخت کل حق بیمه مربوطه به سازمان تأمین اجتماعی اقدام کنند.

امکان بهره‌مندی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی از زمان ثبت نام در سامانه تأمین اجتماعی است و سنوات قبل را شامل نمی‌شود.

ارسال نظر