شناسه خبر : 49930

پوشش بیمه ای خدمات پرستاری در منزل برای بیماران خاص

پوشش بیمه ای خدمات پرستاری در منزل برای بیماران خاص

بیماران خاص، صعب العلاج و نادر گروه های متعددی از انواع بیماران را تشکیل می دهند که با وجود درد و رنج ناشی از بیماری می کوشند به زندگی پر از امید خود ادامه دهند، در این میان چتر حمایتی دولت توانسته است بخشی از نیازهای آنان را تامین کند اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله وجود دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان یکی از اقدامات اساسی سازمان بیمه سلامت برای بیماران خاص را خدمات پرستاری در منزل برای بیماران خاص اعلام کرد و گفت: این اقدام تحت پوشش قرار گرفته است و از محل اعتبارات تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه بر حسب شرایط بیمار و با تایید کمیته استانی قابل پرداخت است.

وی اضافه کرد: شیوه نامه پذیرش و پرداخت هزینه اسناد پزشکی خارج از ضوابط بیماران خاص و سخت درمان تغییراتی داشته است.

به گفته کرمی، در شیوه نامه جدید، خرید تخت طبی بیمار به لیست تجهیزات پزشکی با دوام اضافه شده و همچنین هزینه خرید واکر و انواع صندلی چرخدار صرفا برای بیماران آسیب های مغزی و نخاعی، آتروفی عضلات ناشی از بیماری‌های عصبی، ماهیچه ای و اسکلتی بر اساس سقفهای تعیین شده قابل پرداخت است.

این مسوول ادامه داد: پاداش اهدای کلیه به اهداکننده زنده به عنوان هزینه پیوند کلیه پرداخت می شود و همچنین اجاره بهای دستگاه‌هایی مانند اکسیژناتور، تشک مواج و دستگاه اکسیژن ساز طبق ضوابط قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت:هزینه لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی نظیر پروتز کاشتنی سینه، کپسول آندوسکوپی، تخت طبی بیمار و سنسور دستگاه مانیتور مداوم قند خون نیز تا سقف تعیین شده قابل پرداخت است.

ارسال نظر