شناسه خبر : 33772

کشور نزدیک به ۱۱ میلیون سالمند دارد

کشور نزدیک به ۱۱ میلیون سالمند دارد

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: ۲۴۷ میلیارد تومان از دی ماه سال گذشته تاکنون از صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج برای هزینه درمان این بیماران در تهران پرداخت شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا نمازی روز شنبه در یک نشست خبری افزود: بیشترین اعتبار از صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج به مبتلایان به سرطان و دیابت هزینه شده است، اگر هزینه دارو و درمان بیمار بیشتر هم شود، کارگروههایی برای پرداخت هزینه اضافه تر به بیمار تشکیل می شود و در صورت بررسی و تایید، به آنها پرداخت خواهد شد.

۷۲ هزار بیمار خاص نشان دار شدند

وی با بیان اینکه ۷۲ هزار نفر در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج را نشان دار کردیم، اظهار داشت: این بیماران از خدمات ویژه صندوق بهره مند می شود، در گذشته ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر بیمار تالاسمی، پیوند کلیه، کبد، سرطان و غیره داشتیم که در حال حاضر ۱۰۷ بیماری شناسایی شدند و ۵۷ بیماری در سامانه‌های بیمه‌ای قرار گرفته است.

نمازی تصریح کرد: همچنین خدمات درمانی جدید شامل پانسمان بیماران پروانه ای، شیمی درمانی، رادیوتراپی، دندانپزشکی و خدمات سرپایی برای بیماران خاص قرار گرفته و بیماران فرانشیز با درصد کمی را پرداخت می کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار خدمت صندوق حمایت از بیماران خاص و سعب العلاج در سامانه‌ها بارگزاری شده و برخی از این بیماریها بیش از ۹۵ درصد پوشش بیمه‌ای دارند. اگر بیماری مبلغ بیشتری برای درمان هزینه کنند می‌تواند با مراجعه به سامانه شهروندی و بارگزاری اسناد و مدارک یا مراجعه به ادارات استان مدارک را به دست ما برسانند تا در کمیته استانی بررسی و مطرح شود و تا سقف ۵۰ میلیون تومان به آنها کمک شود.

ایران در مرحله سالمندی

نمازی با اشاره به آغاز هفته ملی جوانی جمعیت (۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت) گفت: کشور ما نزدیک به ۱۱ میلیون سالمند دارد و به خط مرحله سالمندی رسیده است پس باید سیاست‌های کلی در جهت ارائه خدمات به این گروه سنی انجام گردد.

وی اظهار داشت: در بحث جوانی جمعیت نیز زوجین نابارور در سیستم الکترونیکی بیمه سلامت نشان‌دار شده و می‌توانند خدمت بگیرند، بطوریکه در سال گذشته یکهزار و ۵۵۶ زوج نابارور در استان تهران نشان دار شده و خدمات درمانی تحت پوشش بیمه دریافت کردند.

ارایه خدمات درمان ناباروری توسط بیمه سلامت

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان تهران، خدمات درمان ناباروری به زنان تا ۴۹ سالگی و به مردان محدودیت سنی ارایه می شود و خدمات ای وی اف، اف ای تی و غیره سه بار در هر سال قابل ارائه به صورت بیمه‌ای بوده و در مراکز دولتی ۹۰ درصد تعرفه و در بخش عمومی غیردولتی، خیریه‌ها و خصوصی نیز ۹۰ درصد تعرفه دولتی قابل پرداخت است.

نمازی افزود: سال گذشته در همین رابطه حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه انجام شد و همه مراکز ناباروری موظف به عقد قرارداد با بیمه سلامت بوده و برای سایر مراکز غیرطرف قرارداد هم از طریق خسارت متفرقه توانستیم پرداخت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در بخش سزارین برای زوجین ناباروری ۹۰ درصد تعرفه را پرداخت می‌کنیم و البته اجاره رحم و خرید تخمک با خود افراد بوده و بر اساس قانون جوانی جمعیت در سال گذشته به ۱۱ هزار و ۲۰۹ مادر باردار و ۱۰۳ هزار و ۱۲۸ مادر شیرده و ۲۰۸ هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۵ سال خدمت رسانی انجام شده است.

رضایت صد درصدی از طرح دارورسان

نمازی درباره اجرای طرح دارو رسان برای بیماران خاص، گفت: این طرح برای دسترسی راحت تر بیماران به دارو در حال اجرا بوده و تاکنون ۴۰۰ بیمار مبتلا به ام اس، دارو را درب منزل دریافت کرده و رضایت صد درصدی از این طرح داشتند.

وی با بیان اینکه رضایت کامل بیمار برای تحویل دارو درب منزل بسیار مهم است، اظهار داشت: آمادگی داریم در راستای طرح دارو رسان، داروهای بیماران تالاسمی، هموفیلی و پیوند کلیه را نیز درب منزل تحویل دهیم.

ارسال نظر