شناسه خبر : 31219

جهت تشویق شرکت‌های بورسی از منافع کوتاه مدت مالیاتی گذر خواهیم کرد

جهت تشویق شرکت‌های بورسی از منافع کوتاه مدت مالیاتی گذر خواهیم کرد

رییس سازمان امور مالیاتی کشور شرکت‌های بورسی را جزء "شفاف‌ترین شرکت‌های فعال اقتصادی" دانست و گفت: در جهت تشویق شرکت‌های بورسی از منافع کوتاه مدت مالیاتی گذر خواهیم کرد و همه توان خود که قانون برای ما در نظر گرفته است را در جهت حمایت از شرکت‌های بورسی به کار خواهیم گرفت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «داود منظور» با بیان اینکه شرکت‌های بورسی شفاف‌ترین شرکت‌های فعال اقتصادی محسوب می‌شوند و به‌طور کامل تحت کنترل و نظارت هستند، اظهار داشت: در همین راستا از توسعه بورس و شرکت‌های بورسی استقبال می‌کنیم. شرکت‌های بورسی اگر درآمدهای خود را به سوی افزایش سرمایه هدایت کنند و سرمایه‌گذاری کنند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

وی تاکید کرد: این به معنای علاقه سازمان مالیات به بزرگ‌تر شدن شرکت‌های بورسی است و این موضوع در قانون بودجه امسال درج شده و در بودجه سال آینده نیز درنظر گرفته خواهد شد.

منظور خاطرنشان کرد: هر میزان که شرکت‌های بورسی بزرگ‌تر بشوند، در نهایت به نفع نظام مالیاتی و اقتصاد کشور خواهد بود و در جهت تشویق شرکت‌های بورسی از منافع کوتاه مدت خود گذر خواهیم کرد.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: در ماده ۱۴۳ قانون مالیات‌های مستقیم نیز تدابیری اندیشیده شده که شرکت‌های بورسی از معافیت‌های ۱۰ درصدی و حتی در برخی از مواقع ۲۰ درصدی برخوردار باشند، بنابراین همه توان خود که قانون برای ما در نظر گرفته است را در جهت حمایت از شرکت‌های بورسی به کار خواهیم گرفت و آمادگی داریم که مشارکت و همکاری بیشتری با شرکت‌های بورسی داشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اخذ مالیات از عواید و سود خرید و فروش سهام پاسخ داد: اکنون مالیات نقل و انتقال سهام وجود دارد. مبالغ قابل توجهی از این مسیر وصول می‌شود و افزون بر این موضوع مالیات دیگری اخذ نخواهد شد.

منظور ادامه داد: مالیات از خرید و فروش سهام همانند سالیان گذشته، تنها معطوف به مالیات نیم درصدی در بورس و ۴ درصدی از ارزش اسمی سهام خارج از بورس خواهد بود.

ارسال نظر