شناسه خبر : 30678

۱۵۱ میلیون تومان پاداش به سومین گزارشگر ناهنجاری در بازار سرمایه

۱۵۱ میلیون  تومان  پاداش به سومین گزارشگر ناهنجاری در بازار سرمایه

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس از پرداخت مبلغ ۱۵۱ میلیون و ۳۷۲ هزار تومان به سومین گزارشگر ناهنجاری در بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ رضا عیوضلو، در مراسم اهدای سومین پاداش به گزارشگران ناهنجاری در بازار سرمایه، گفت: گزارش موجود تخلف یک ناشر فرابورسی بوده که تخلف عمده ناشر، عدم رعایت صرفه و صلاح سهامدار، عدم افشای فوری اطلاعات و عدم پاسخگویی به موقع به مکاتبات سازمان بورس بوده است.


وی افزود: علاوه بر اینکه مدیران شرکت و اعضای هیات مدیره آن مشمول جرایم نقدی شدند، سلب صلاحیت از تصدی مدیریت برای یک دوره مشخص و معین، در حکم قطعی و نهایی متخلفان وجود دارد.


معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس، با بیان اینکه اداره دیده‌بان سلامت بازار سرمایه از اواخر سال ۹۸ در سازمان بورس و اوراق بهادار ذیل این مدیریت راه‌اندازی شد، گفت: این اداره با هدف افزایش شفافیت در بازار سرمایه، گزارش‌های ناهنجاری را از فعالان بازار و از مشارکت‌کنندگان در بازار دریافت کرده و آن‌ها را در ۴ حوزه ناشران، بازار و نهاد‌های مالی و فضای مجازی مورد بررسی قرار می‌دهد.


وی ادامه داد: چنین اداره‌ای در نهاد‌های نظارتی بازار سرمایه دنیا و در قالب‌های مختلفی حضور دارد که با هدف افزایش سلامت بازار سرمایه مشغول فعالیت هستند.


معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس اظهار کرد: موضوعی که به عنوان سومین پاداش ناهنجاری از سوی سازمان بورس به یکی از گزارشگران ناهنجاری در بازار سرمایه پرداخت خواهد شد، مربوط به حوزه ناشران اوراق بهادار است.

ارسال نظر