شناسه خبر : 28463

انتشار اوراق سلف موازی خودرو در بورس کالا تصویب شد

 انتشار اوراق سلف موازی خودرو در بورس کالا تصویب شد

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت: هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالای بورس کالای ایران با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد خودروی وانت کارا به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان از سوی گروه بهمن موافقت کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران ، سید جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران، با بیان اینکه تیرماه امسال در شورای عالی بورس، طرح عرضه خودرو در بورس کالای ایران مورد تصویب قرار گرفت، اظهار داشت: همان زمان بحث تامین مالی خودروسازان علاوه بر عرضه های فیزیکی مطرح شد که این موضوع به تازگی مورد تصویب هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالای بورس کالای ایران قرار گرفت.

وی ادامه داد: گروه بهمن مجوز انتشار 2 هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد خودروی «وانت کارا ۲۰۰۰» را به منظور تامین مالی اخذ کرد تا پس از طی کردن مراحل لازم، زمان انتشار این اوراق اعلام شود.

جهرمی گفت: تامین سرمایه در گردش و حل مشکل نقدینگی خودروسازان، برنامه ریزی برای تولید، تکمیل طرح های توسعه ای خودروسازان، مشارکت خریداران در سود حاصل از تولید، رشد جذابیت سرمایه گذاری در صنعت خودرو و ایفای تعهدات فروش و تحویل خودروسازان از جمله مزایای انتشار اوراق سلف موازی استاندارد خودرو در بورس کالا به شمار می رود.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران تصریح‌کرد: مشخصات قرارداد و چگونگی انجام معاملات اوراق سلف موازی خودروی وانت کارا در امیدنامه آن و در زمان انتشار این اوراق در سایت بورس کالای ایران اطلاع رسانی خواهد شد.

 

ارسال نظر