شناسه خبر : 26255

دامنه نوسان در بورس و فرابورس یک درصد افزایش یافت

دامنه نوسان در بورس و فرابورس  یک درصد افزایش یافت

پیمان حدادی گفت: در پایان فصل پاییز پس از بررسی‌ شرکت‌های بورس و فرابورس و ارائه آن به هیئت مدیره سازمان بورس، در رابطه با افزایش مجدد دامنه نوسان تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از سنا، پیمان حدادی، سرپرست اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در رابطه با جزئیات افزایش دامنه نوسان برخی از شرکت‌های بورسی و فرابورسی گفت: براساس گزارش‌هایی که سازمان بورس از شرکت بورس و فرابورس دریافت کرد و پس از بررسی‌های امروز هیئت مدیره سازمان بورس، تصمیم بر آن شد که دامنه نوسان به صورت متقارن در بازار اول بورس تهران و فرابورس ایران از روز دوشنبه ۷ شهریور یک درصد افزایش پیدا کند و به مثبت منفی ۷ درصد برسد.

این مقام مسئول افزود: در پایان فصل پاییز نیز پس از بررسی‌ شرکت‌های بورس و فرابورس و ارائه آن به هیئت مدیره سازمان بورس، در رابطه با افزایش مجدد دامنه نوسان تصمیم‌گیری خواهد شد.

او افزود: قاعدتا این افزایش دامنه نوسان به شرکت‌هایی که در بازار دوم بورس، فرابورس و سایر بازارها از جمله بازار پایه در حال معامله هستند، تعلق نخواهد گرفت و دامنه نوسان نمادهای بازار دوم بورس و فرابورس همچنان ۵ درصد باقی خواهد ماند. برای این نمادها نیز در پایان فصل پاییز پس از بررسی ها و فراهم بودن شرایط، امکان افزایش دامنه نوسان از ۵ درصد فعلی به بالاتر وجود خواهد داشت.

حدادی ادامه داد: همچنین شرکت‌های بورس و فرابورس مکلف شدند تا طی یک ماه آینده پیشنهادات مدون خود برای اصلاح دستورالعمل پذیرش شرکت‌ها و بازار مورد پذیرش آن‌ها را به سازمان بورس ارائه کنند تا اگر نیاز به تغییر شرایط پذیرش و یا افزایش بازارها بود، تصمیمات لازم اتخاذ شود.

او در پایان تاکید کرد: این افزایش دامنه نوسان نشان داد اقدامی که در فرودین ماه شروع شد و دامنه نوسان از ۵ به ۶ درصد برای بازار اولی‌ها افزایش پیدا کرد، تصمیم درستی بوده که به نقدشوندگی بازار کمک کرده است.

ارسال نظر