شناسه خبر : 31235

اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمد شرکت عمران شهرهای جدید به مرز ۲ هزار میلیارد تومان رسید

۱۵۹۵ میلیارد تومان از درآمدهای عمران شهرهای جدید از محل فروش زمین بود

درآمد شرکت عمران شهرهای جدید به مرز 2 هزار میلیارد تومان رسید

درآمدهای عملیاتی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید از محل فروش زمین، ساختمان و واحدهای تجاری درسال گذشته به ۱.۹۲۹ میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، این رقم در مقایسه با درآمدهای عملیاتی 1.944 میلیارد تومانی این شرکت در سال 1399، حدود 14 میلیارد و915 میلیون تومان کاهش داشت.

شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و شرکت های فرعی آن از جمله شرکت های دولتی وابسته به وزارت راه و شهرسازی است که عمدتا در زمینه های مدیریت تهیه طرح های شهرسازی، معماری، نقشه تفکیکی و احداث ساختمان های لازم برای ایجاد شهرهای جدید فعالیت می کند.

نگاهی به درآمدهای عملیاتی شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید نشان داد که در سال گذشته بیشترین درآمد عملیاتی این شرکت مربوط به فروش زمین با رقم 1.595 میلیارد تومان بوده است.

به بیان دقیق تر، بیشترین میزان درآمدهای عملیاتی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید از محل فروش زمین، به ترتیب مربوط به شرکت های عمران شهر جدید پردیس با 667 میلیارد و 700 میلیون تومان، صدرا با 346 میلیارد و 880 میلیون تومان، هشتگرد با 145 میلیارد و 368 میلیون تومان و بهارستان با 84 میلیارد و 486 میلیون تومان بوده است.

درآمدهای عملیاتی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در سال گذشته از محل فروش ساختمان 285 میلیارد و 770 میلیون تومان و از محل فروش واحدهای تجاری هم 47 میلیارد و 760 میلیون تومان بوده است.

هرچندکه درآمدهای این شرکت درسال گذشته تنها محدود به فروش زمین، ساختمان و واحدهای تجاری نبوده است.

ازقرار معلوم شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در سال گذشته، از محل صدور پروانه 5 میلیارد و 460 میلیون تومان درآمد داشت.

در عین حال، از محل اجاره اراضی مسکن مهر در چارچوب قراردادهای 99 ساله مبلغی در حدود 24 میلیارد و 278 میلیون تومان درآمد داشته است.

همچنین مجموع درآمدهای شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید از محل دیرکرد اقساط معوق خریداران زمین درسال گذشته هم، حدود 5میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که بیشتر آن مربوط به اقساط معوق خریداران زمین درشهر جدید پردیس، با 3 میلیارد و 250 میلیون تومان و اقساط معوق خریداران زمین در شهر جدید بهارستان با یک میلیارد و 85 میلیون تومان بوده است.

در این بین، سرمایه گذاری های شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید درزمین های نگهداری شده جهت ساخت املاک در سال گذشته حدود 47 میلیارد و 15 میلیون تومان بوده است.

به هر روی بررسی آمار عملکردی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید درسال گذشته حکایت از رشد دوبرابری زیان عملیاتی این شرکت در سال گذشته دارد.

ساده تر اینکه زیان عملیاتی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در سال گذشته  814 میلیارد و 180 میلیون تومان بودکه در مقایسه با زیان عملیاتی 405 میلیارد و 500 میلیون تومان این شرکت در سال 99، حدود 408 میلیارد و 600 میلیون تومان رشد داشت.

ناگفته نماند که زیان خالص شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید هم در سال گذشته رقمی درحدود 845 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

دراین بین زیان انباشته شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز، در سال گذشته به 1.637 میلیارد تومان رسیده است.

این رقم در مقایسه با زیان انباشته 795 میلیارد و 390 میلیون تومانی این شرکت در سال 99، حدود 842 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش داشت.

ازمنظر پوشش ریسک های بیمه ای، گروه شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، دارایی های ثابت خود در سال گذشته که مبلغی معادل 1.408 میلیارد تومان بوده را تا ارزش 218 میلیارد و 720 میلیون تومان درمقابل خطرات احتمالی ناشی از آتش سوزی، سیل و زلزله بیمه کرده بود.

همچنین دارایی های ثابت شرکت عمران شهرهای جدید در سال گذشته، که درحدود 10 میلیارد و 650 میلیون تومان است، تا ارزش 6 میلیارد و 988 میلیون تومان درمقابل خطرات احتمالی ناشی از آتش سوزی، سیل و زلزله از پوشش بیمه برخوردار بود.

هرچندکه طبق تذکر  حسابرس قانونی ، موجودی های گروه شرکت عمران شهرهای جدید شامل ساختمان ها و دارایی های ثابت شامل ساختمان مهمانسراها، بخشی از اثاثیه و کارهای در جریان ساخت شامل ساختمان ها، تاسیسات و تجهیزات از پوشش بیمه کافی برخوردار نبوده است.

 

 

ارسال نظر