شناسه خبر : 30511

رشد یک درصدی تولید تایر تا پایان آذرماه

رشد یک درصدی تولید تایر تا پایان آذرماه

شرکت‌ها و کارخانجات تایرسازی از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۱۹۶ هزار و ۲۳۸ تن انواع تایر خودروهای سواری، وانتی، اتوبوسی، کشاورزی، راه‌سازی و صنعتی تولید کردند. این آمار در هم‌سنجی با پارسال رشد یک درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، این میزان تولید مشتمل بر ۱۸ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۷۶ حلقه تایر است که از این نظر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

در ۹ ماهه امسال ۱۲۱ هزار و ۹۴۳ تن انواع تایر بایاس و رادیال سواری در کشور تولید شد که رشد هشت درصدی نشان می‌دهد. تایرسواری بیش از ۶۲ درصد کل تولیدات تایرسازان را به خود اختصاص داده است.

در تولید لاستیک‌های بایاس که فناوری قدیمی دارند، از الیاف و رشته‌های نخی استفاده شده و در تولید لاستیک‌های رادیال از رشته‌های سیمی استفاده می‌شود.

در این مدت تولید تایر وانتی با افت ۹ درصدی به ۱۸ هزار و ۸۲۳ تن رسید.

همچنین تا پایان آذر ماه ۳۸ هزار و ۳۵۵ تن تایر باری اتوبوسی (افت ۹ درصدی)، ۱۳ هزار و ۹۵۸ تن تایر ماشین‌آلات کشاورزی (کاهش ۱۱ درصدی) و سه هزار و ۱۵۸ تن تایر ماشین‌آلات راه‌سازی و صنعتی (افت ۱۵ درصدی) در کشور تولید شد.

بر اساس این گزارش، در کنار تولید تایر انواع خودرو، برخی کارخانجات به تولید تایر دوچرخه، موتورسیکلت و تیوب می‌پردازند. تولید محصولات یاد شده در ۹ ماهه امسال مشتمل بر ۱۴ هزار و ۱۱۹ تن تایر دوچرخه و موتور (رشد سه درصدی) و ۶ هزار و ۹۶۶ تن تیوب (افت هفت درصدی) بود.

تا پایان آذرماه همچنین ۲ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۷۳۵ حلقه فلپ (روبان لاستیکی دور چرخ)، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره به وزن چهار هزار و ۹۷۶ تن توسط کارخانجات داخلی تولید شد.

170121976

ارسال نظر