شناسه خبر : 30377

تعرفه واردات گوشی موبایل اعلام شد

تعرفه واردات گوشی موبایل اعلام شد

در تبصره ۷ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲، حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی تلفن همراه خارجی بالای ۶۰۰ دلار برابر ۱۵ درصد تعیین شد، واردات گوشی در سایر رویه‌ها به مأخذ دو برابر محاسبه و دریافت خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس در تبصره 7 ماده واحده لایحه بودجه 1402، حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی تلفن همراه خارجی بالای 600 دلار برابر 15 درصد تعیین شد، واردات گوشی در سایر رویه‌ها به مأخذ دو برابر محاسبه و دریافت خواهد شد.

وزارت امور اقتصاد و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) مکلف است منابع حاصل از اجرای این حکم را به ردیف درآمدی 110410 واریز تا صرف حمایت از توسعه زیرساخت‌های صنعت میکروالکترونیک شود.

واردات این کالاها از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی نیز مشمول این حکم می‌شود.

مسئولیت تقسیم کار نهادی وظایف و راهبردی تحقق اهداف این بند بر عهده کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت قرار دارد.

براساس این گزارش، لایحه بودجه 1402 کل کشور امروز 21 دی ماه 1401 بعد از حدود یک ماه تأخیر از سوی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال آینده کل منابع و مصارف بودجه کشور به بیش از 5 میلیون و 261 هزار و 696 میلیارد تومان می‌رسد.

همچنین منابع بودجه عمومی دولت از نظر درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به بیش از 2 میلیون و 164 هزار میلیارد تومان و منابع عمومی بودجه به بیش از یک میلیون و 984 هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌های دولتی به بیش از 3 میلیون و 97 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

ارسال نظر