شناسه خبر : 29533

اختصاصی چابک آنلاین؛

دوره بازگشت سرمایه در صنعت ساختمان مطلوب نیست

دوره بازگشت سرمایه در صنعت ساختمان مطلوب نیست

یک کارشناس اقتصاد مسکن، گفت: کاهش صدور پروانه ساختمانی و افت پروژه های عمرانی به شرکت های فعال در این زمینه آسیب زده است .

چابک آنلاین، شراره عبازاده، آرش هاشم زاده همایونی، درگفتگو با چابک آنلاین،با بیان اینکه دوره بازگشت سرمایه در صنعت ساختمان حداقل 5 تا 6 سال است، گفت: در حال حاضر دوره برگشت سرمایه در صنعت ساختمان مطلوب نیست و بیشتر پروژه های ساختمانی توجیه اقتصادی ندارند که این امر مستلزم ورود سرمایه های خارجی و توسعه تجارت در صنعت ساختمان کشور است .

مدیرعامل شرکت مهندسان مشاور هفت شهر آریا، با اشاره به ظرفیت بالای شرکت های مهندسی مشاور در کشور، خاطر نشان کرد: شرکت های مهندسی مشاوره دارای قابلیت ها و توانایی بسیار بالایی در زمینه ارائه خدمات مهندسی در داخل و خارج از کشور هستند. 

هاشم زاده همایونی، با بیان اینکه پروژه های ساختمانی  دولتی سود کمتری نسبت به پروژه های بخش خصوصی دارند، گفت: سود منطقی برای شرکت های مهندسی در قبال انجام پروژه های ساختمانی حدود یک سوم است اما باتوجه به اینکه رقم پیشنهادی برای پروژه های دولتی در مناقصات بسیار پایین است، بسیاری از شرکت ها درگیر فضای رقابت می شوند که این امر کاهش سود فعالیت ها را به دنبال دارد ضمن اینکه کیفیت و ارزش خدمات مهندسی در این فرایند کاهش می یابد.

 

ارسال نظر