شناسه خبر : 29515

تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن می رسد

تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن می رسد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن برسد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، ناصر نبی پور، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۰ هزار تومان معادل شانه ای ۸۰ هزار تومان است که با نرخ تمام شده همچنان ۵ هزارتومان اختلاف دارد.

به گفته او، با توجه به افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی مصرف تخم مرغ در فصل سرما و قیمت پایین تخم مرغ در مقایسه با دیگر محصولات پروتئینی، مازاد چندانی نداریم.

نبی پور می‌گوید: ماهانه ۹۳ تا ۹۴ هزارتن تخم مرغ در کشور تولید می شود که بدلیل افزایش مصرف و صادرات محدود، مازادی در عرضه محصول نداریم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه تولید مرغ تخم گذار خطی است، گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن برسد.

او گفت: با توجه به شرایط تولیدپیش بینی می شود که نوسان چندانی در بازار رخ ندهد. هرچند بدلیل افزایش هزینه های تولید، قیمت تمام شده هرکیلو تخم مرغ با نرخ فروش ۵ هزارتومان اختلاف دارد.

بنابر آمار ۹ ماهه گمرک ۳۰ هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده است.

 

ارسال نظر