شناسه خبر : 29001

ساخت مسکن مطالبه عموم جامعه از وزارت راه و شهرسازی است

ساخت مسکن مطالبه عموم جامعه از وزارت راه و شهرسازی است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین مطالبه ای که امروز از وزارت راه و شهرسازی وجود دارد بحث ساماندهی بازار مسکن و اجرای قانون جهش تولید مسکن با ساخت مسکن در عمر باقی مانده از دولت است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، منصور آرامی، درباره انتظارات مجلس از وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: آنچه که هم در برنامه های دولت بود و هم مجلس در قانون جهش تولید مسکن، دولت را ملزم کرد تا آن را اجرایی کند، ساخت مسکن است. امروز ساخت مسکن مطالبه عمومی مردم و نیاز جامعه است. مقام معظم رهبری نیز در فرمایش های خود به ساماندهی این بازار تاکید داشتند و رئیس جمهور نیز در زمان انتخابات ریاست جمهوری در برنامه های خود اعلام کردند که سالانه یک میلیون واحد مسکونی از سوی دولت ساخته خواهد شد.

کشور با کمبود مسکن مواجه است

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با بیان اینکه امروز کمبود مسکن در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی با گذشت حدود یک سال و اندی از عمر دولت هنوز ساخت مسکن را کلید نزده و گزارشی از ساخت یک میلیون واحد مسکونی در ظرف یک سال گذشته به دست مجلس نرسیده است. گزارش هایی به دست مجلس می رسد اما در عمل حداقل یک میلیون واحد مسکونی که باید تاکنون ساخته می شد، محقق نشده است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنان قیمت مسکن با شیب غیر منطقی در حال افزایش است و نیاز مردم در حوزه مسکن همچنان پابرجاست، تصریح کرد: مهم ترین مطالبه ای که امروز از وزارت راه و شهرسازی مطرح است ساخت مسکن و حل مشکل بازار مسکن است.

وزارت راه و شهرسازی باید برای بافت فرسوده برنامه ریزی کند

وی ادامه داد: در حوزه بافت فرسوده نیز بحث های جدی وجود دارد چراکه کشور ما در معرض حوادث طبیعی به خصوص زلزله قرار دارد و مرتب در شهرها و روستاها شاهد زلزله هستیم پس مقاوم سازی و احیای بافت فرسوده از مسائل مهمی است که باید در وزارت راه و شهرسازی دنبال شود.

به گفته این عضو کمیسیون عمران، معماری ایرانی و اسلامی نیز یکی از حوزه های مهمی است که تاکنون کار جدی در این حوزه از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام نشده است.

نماینده مردم آبادان ادامه داد:‌ در حوزه حمل و نقل نیز مسائلی وجود دارد که انتظار می رود در وزارت راه و شهرسازی دنبال شود. در حوزه راه آهن گام هایی برداشته شده است اما هنوز سهم راه آهن در حمل و نقل به حد مطلوب نرسیده است و در تولید واگن، ریل گذاری و احداث ایستگاه راه آهن باید گام های جدی تری برداشته شود. در حوزه بنادر مسافری و گردشگری و تجاری نیز باید گام‌های مهمی برداشته شود.

آرامی در پایان گفت: ما از اقدامات رستم قاسمی تشکر می کنیم و انتظار  داریم در دوره جدید این وزارتخانه گام های جدی تری برای پاسخگویی به مطالبات جامعه برداشته شود.

ارسال نظر