شناسه خبر : 28726

کمترین قیمت خرید هر واحد سرمایه‌گذاری در صندوق املاک ۵۰۰ هزار تومان

کمترین قیمت خرید هر واحد سرمایه‌گذاری در صندوق املاک 500 هزار تومان

مدیر نهادهای مالی شرکت فرابورس ایران،کمترین قیمت خرید هر واحد سرمایه‌گذاری در صندوق املاک و مستغلات و خرید متری مسکن را دست‌کم ۵۰۰ هزار تومان دانست و اعلام کرد در صندوق املاک و مستغلات، امکان خرید واحدهای سرمایه‌گذاری زیر سانتیمتر نیز وجود دارد.

به گزارش چابک آنلاین، نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات به تازگی رونمایی شده است.

با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین، هدف از راه‌اندازی این صندوق تسهیل در امر سرمایه‌گذاری با هر مبلغ در صندوق املاک و مستغلات بوده است تا از این بستر، هم سود برده وهم بتواند به ‌مرور سرمایه خود را افزایش دهد.

عارف علیقلی‌پور، گفت: در سرمایه‌گذاری در صندوق املاک و مستغلات، افراد ضمن تصاحب ملکی، بیشتر به‌ دنبال کسب عواید از محل اجاره‌داری هستند.

وی اذعان داشت: در خرید متری مسکن در صندوق املاک و مستغلات، یک فضای قابل دسترسی برای همه متقاضیان فراهم شده و نمی‌توان به ایجاد رانت در این مسیر وزنی قائل شد زیرا دائماً میزان تقاضا در بازار رصد می‌شود.

به گفته مدیر نهادهای مالی شرکت فرابورس ایران، در روز اول پذیره‌نویسی 740 نفر حقیقی و 15 نفر حقوقی وارد چرخه سرمایه‌گذاری در صندوق املاک و مستغلات شده‌اند که از نظر ارزش معاملات 20 درصد بازار دست حقیقی‌ها و 80 درصد ارزش معاملات هم دست حقوقی‌ها بوده است.

وی، تصریح کرد: فروش متری مسکن در صندوق املاک و مستغلات نیازمند فرهنگ‌سازی بوده چراکه این صندوق گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری درحوزه املاک ومستغلات با هدف اجاره‌داری و کسب عواید از این مسیر است. علیقلی‌پور توضیح داد: در صندوق املاک و مستغلات بیشتر املاک نهایی و تمام‌شده عرضه خواهد شد که در این راستا حتی ممکن است یک بیمارستان عرضه شود، بنابراین املاک و سازه‌هایی عرضه خواهند شد که در آن اجاره‌داری نیز لحاظ شود.

وی برای آشنایی بیشتر با کارکرد صندوق املاک و مستغلات افزود: در جریان سرمایه‌گذاری‌ها عده‌ای علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و مشارکت در مسیر ساخت و کسب سود بوده‌ و برخی هم مایل به سرمایه‌گذاری پس از اتمام ساخت هستند که امکان اجاره‌داری نیز برای آنها مهیا باشد که در حال حاضرعمده مشتریان صندوق املاک و مستغلات از دسته دوم بوده و هدف هم تقویت همین بستر با در نظر گرفتن مشوق‌ها و ارائه معافیت‌های مالیاتی است.

مدیر نهادهای مالی شرکت فرابورس ایران اذعان داشت: با اجرایی شدن فروش متری مسکن، ممکن است قیمت در بازار آزاد، همین قیمت صندوق املاک و مستغلات ملاک عمل قرار گیرد اما بعید است این امر بازار مسکن را ملتهب سازد زیرا در این صندوق هدف تقویت طرف عرضه مسکن و مولد کردن املاک غیرمولد است.

وی گفت: هیچ بازاری از حضور سوداگران مصون نیست، بنابراین سوداگران می‌توانند در بازار صندوق املاک و مستغلات هم وارد شوند اما یک‌سری اقدامات کنترلی برای جلوگیری ازاین امر طراحی و اعمال شده است.

 

ارسال نظر