شناسه خبر : 27497

عربستان عرضه نفت به مشتریان آسیایی را کاهش نمی‌دهد

 عربستان عرضه نفت به مشتریان آسیایی را کاهش نمی‌دهد

با وجود تصمیم اوپک در کاهش تولید طی ماه نوامبر، عربستان سعودی به مشتریان آسیایی خود اطلاع داده که تامین نفت آنها را کاهش نمی‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، که آرامکوی سعودی حداقل به پنج مشتری در شمال آسیا اطلاع داده است که آنها در ماه نوامبر مقادیر نفت خام را طبق قرارداد و بدون کاهش دریافت خواهند کرد.

این آژانس به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که تخصیص کامل عرضه نفت عربستان سعودی به مشتریان آسیایی خود با وجود تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش «اوپک پلاس» برای کاهش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز انجام می‌شود.

تحلیلگران انتظار دارند که عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت بسیاری از  طرح کاهش تولید سود ببرند، زیرا سایر اعضای «اوپک پلاس» کمتر از سهمیه تعیین شده خود تولید می کنند.

رویترز در ماه گذشته نیز گزارش داده بود که آرامکو به حداقل سه خریدار نفت خود در شمال آسیا اطلاع داده است که تصمیم قبلی اوپک  برای کاهش یکصد هزار بشکه ای در روز، مقادیر کامل نفت خام خود را در ماه اکتبر به آنها عرضه خواهد کرد.

در اوایل ماه اکتبر، این آژانس اعلام کرد که آرامکو قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب را به مشتریان خود در آسیا در طول ماه نوامبر بدون تغییر نسبت به اکتبر، با قیمت ۵.۸۵ دلار در هر بشکه بیش از میانگین عمان/دبی حفظ کرد.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به تازگی گفته است که کاهش واقعی عرضه بین یک میلیون تا ۱.۱ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

چهارشنبه گذشته، ائتلاف اوپک پلاس با وجود فشار زیاد ایالات متحده برای جلوگیری از صدور تصمیم کاهش تولید نفت این ائتلاف از کاهش تولید دو میلیون بشکه ای در روز برای ماه نوامبر خبر داد.

ارسال نظر