شناسه خبر : 27471

مخالفت پکن با فروش استارلینک در چین

مخالفت پکن با فروش استارلینک در چین

ایلان ماسک اعلام کرد چین به دنبال گرفتن تضمین از او برای عدم فروش استارلینک در این کشور بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، ایلان ماسک به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: پکن نمی‌خواهد او سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک را در چین بفروشد.

در جدیدترین ستون "ناهار با فایننشیال تایمز" که روز جمعه منتشر شد، ماسک اعلام کرد پکن روشن کرده است که موافق راه اندازی استارلینک (سرویس ارتباطات ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس) در اوکراین برای دور زدن قطع اینترنت توسط روسیه نبوده است. با این حال، در مطلب فایننشیال تایمز مشخص نشد که آیا ماسک با درخواست پکن موافقت کرده است یا خیر.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی برقی تسلا موتورز و اسپیس ایکس است. تسلا برای بیش از ۲۰ درصد درآمد خود، به بازار چین متکی است و کارخانه بزرگی در شانگهای دارد.

برخلاف آمریکا و کشورهای غربی دیگری که حمله نظامی روسیه به اوکراین را محکوم کرده‌اند، چین حاضر نشده است این حمله را "تهاجم" توصیف کند.

چین در سال‌های اخیر تاکید بیشتری برای توسعه فناوری بومی از جمله در حوزه هوافضا داشته و هواوی به چین کمک کرده است به یکی از بالاترین نرخهای ضریب نفوذ اینترنت نسل پنجم در دنیا دست پیدا کند. بعلاوه، چین سیستم ارتباطات ماهواره بیدو را در سال ۲۰۲۰ تکمیل کرد. این سیستم با GPS یا سامانه موقعیت یاب جهانی دولت آمریکا رقابت می‌کند.

 ایلان ماسک انتظار دارد تسلا در مناقشه غیرقابل اجتناب بر سر تایوان، درگیر شود اما همچنان قادر خواهد بود خودرو به مشتریانش در چین عرضه کند.

 پکن، تایوان را بخشی از سرزمین خود می‌داند و مکررا بر الحاق مجدد مسالمت آمیز این جزیره تاکید کرده است.

 

ارسال نظر