شناسه خبر : 27071

قیمت برق و گاز برای کسب و کارها در انگلیس نصف می‌شود

قیمت برق و گاز برای کسب و کارها در انگلیس نصف می‌شود

انگلیس از ماه آینده، هزینه عمده فروشی برق و گاز برای کسب و کارها را به نصف نرخ بازار کاهش خواهد داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، انگلیس اعلام کرد سقف قیمت عمده فروشی برق برای کسب و کارها حدود ۲۱۱ پوند به ازای هر مگاوات ساعت (۲۳۹ دلار) و برای گاز ۷۵ پوند به ازای هر مگاوات ساعت خواهد بود.

کواسی کوارتنگ، وزیر دارایی انگلیس اعلام کرد ما برای جلوگیری از فروپاشی کسب و کارها، حمایت از مشاغل و مقابله با تورم، ورود کرده‌ایم.

دولت انگلیس اعلام کرد این سقف قیمت، کمتر از نصف قیمت عمده فروشی است که برای زمستان امسال پیش بینی شده بود. این قیمت ۳۰ سپتامبر تایید خواهد شد.

خسارت شرکتهای نیرو از بابت کاهش قیمت عمده فروشی گاز و برق مشترکان تجاری، جبران خواهد شد. این طرح از اول اکتبر تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۳ برای همه کاربران انرژی غیرخانگی شامل خیریه‌ها و بخش عمومی مانند مدارس، بیمارستان‌ها و کسب و کارها اعمال می‌شود.

دولت انگلیس همچنان حمایت از مصرف کنندگان در ایرلند شمالی را مشابه طرحی که در سایر نقاط انگلیس اجرا می‌شود، اعلام کرد.

لیز تراس، نخست وزیر جدید انگلیس دو هفته پیش تدابیری را اعلام کرد تا افزایش قبوض انرژی مصرف کنندگان را برای مدت دو سال محدود کند. میانگین قبوض انرژی خانگی به مدت دو سال در حدود ۲۵۰۰ پوند حفظ خواهد شد و مانع افزایش ۸۰ درصدی می‌شود که قرار بود در اکتبر اتفاق بیافتد و فاینانس میلیون‌ها خانواده و شرکت را تهدید می‌کرد.

قیمتهای انرژی اروپایی همزمان با خروج جهان از قرنطینه‌های کووید، رو به افزایش گذاشت و پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه، افزایش بیشتری پیدا کرد.

 

ارسال نظر