شناسه خبر : 26855

پروژه نهضت ملی مسکن قم متری ۶ میلیون تمام شد

پروژه نهضت ملی مسکن قم متری ۶ میلیون تمام شد

معاون بنیاد مسکن گفت: واحدهای نهضت ملی مسکن بر اساس قیمت تمام شده به متقاضیان واگذار می‌شود و هرچه زمان اجرای طرح سریع‌تر باشد هزینه‌ها کاهش می‌یابد؛ مثلا در شهر قم با توجه به تسریع کار، پروژه با هزینه کمتر از متری ۶ میلیون تومان به اتمام رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا سهرابی، اظهار کرد: از سال گذشته که وزارت راه و شهرسازی قیمت ۴.۷ میلیون تومان در هر متر مربع را برای واحدهای نهضت ملی مسکن اعلام کرد تا کنون این رقم تغییر نکرده اما همواره تاکید شده که این واحدها بر اساس قیمت تمام شده به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی افزود: دولت و بنیاد مسکن تلاش می‌کنند با راهکارهایی هزینه‌ها را کاهش دهند. بخشی از مصالح ساختمانی را امانی تامین می‌کنیم اما به فراخور پروژه، مشخصات، تعداد طبقات و مشاعات، قیمت‌ها متفاوت خواهد بود. طبیعتا هرچه طبقات بیشتر شود مشاعات، آسانسور، راه پله و تامین پارکینگ بیشتر می‌شود که هزینه‌ها را بالا می‌برد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که از هم‌اکنون نمی‌توانیم قیمت قطعی واحدها را تعیین کنیم گفت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن که توسط بنیاد اجرا می‌شود در نقاط مختلف از ویژگی‌ها و شرایط مختلفی برخوردار است. به طور مثال  در قم پنج طبقه روی پیلوت می‌سازیم، در اصفهان و شاهین‌شهر ۱۲  طبقه، در ایلام ۱۲ طبقه ساخته می‌شود. هیچ‌کس نمی‌تواند برآورد دقیقی از هزینه‌ها داشته باشد.

سهرابی تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم مشاعات را به کمترین میزان ممکن برسانیم و البته طوری باشد که شرایط رفاهی تنزل نکند. از طرف دیگر، سرعت اجرای طرح مهم است. مثلا پروژه ۱۸۰ واحدی قم به دلیل تسریع در اجرای کار با قیمت کمتر از متری ۶ میلیون تومان به اتمام رسید. اما شاید هزینه پروژه‌هایی که امسال شروع می‌شوند کمتر از متری ۷ میلیون تومان نباشد. اگر امکانات، تجهیزات و مشاعات هم به افزوده شود ممکن است این رقم به ۸.۵ تا ۹ میلیون تومان برسد.

وی درباره زمان بهره‌برداری طرح نهضت ملی مسکن که بر عهده بنیاد قرار  دارد گفت: طی یک سال اخیر ۳۵۰ واحد را به مرحله افتتاح رساندیم. در آذرماه نیز حدود ۱۰۰۰ واحد برای افتتاح آماده شود.

 

ارسال نظر