شناسه خبر : 26614

تولید ۷۲۵ هزار خودروی برقی در سال

تولید ۷۲۵ هزار خودروی برقی در سال

وب سایت خودروسازی تسلا نشان می‌دهد این شرکت در حال افزایش استخدام در تایلند، قطب خودروسازی جنوب شرق آسیا است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، اطلاعیه‌های شغلی در تایلند حالی منتشر می‌شود که به دلیل نگرانی‌ها در مورد قیمت بالای انرژی و با مشوق‌های مصرف‌کنندگان دولتی، تقاضا و علاقه به خودرو‌های برقی در این کشور افزایش یافته است.

انتظار نمی‌رود تایلند در حال حاضر محل تولید تسلا باشد، اگرچه دولت فروش خودرو‌های برقی را تبلیغ می‌کند و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که این شرکت ممکن است نمایشگاه‌های رسمی راه‌اندازی کند.

تایلند چهارمین مرکز مونتاژ و صادرات خودرو در آسیا برای شرکت‌هایی مانند تویوتا موتور و هوندا موتور است و سالانه حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند که حدود نیمی از آن صادر می‌شود.

تقاضای داخلی برای خودرو‌های برقی بخش مهمی از استراتژی دولت تایلند برای حفظ جایگاه خود به عنوان یک خودروساز برتر منطقه‌ای است. دولت این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تولید ۷۲۵ هزار خودروی برقی در سال یا ۳۰ درصد از کل تولید خودرو را هدف قرار دهد.

خودروسازان چینی شروع به فروش خودرو‌های برقی در تایلند با قیمت‌های مقرون به صرفه کرده‌اند. گریت وال موتورز مدل گربه خوب خود را در نمایشگاه خودرو سالانه با قیمت حدود ۳۲ هزار دلار سنگاپور عرضه کرد. گریت وال موتورز گفته است که قصد دارد این مدل را در سال ۲۰۲۴ در تایلند تولید کند.

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی در ماه آگوست از تسلا خواست تا خودرو‌ها و باتری‌های خود را در کشورش تولید کند.

 

ارسال نظر