شناسه خبر : 26291

استفاده از دریا جهت تامین آب شرب در دستور کار دولت است

استفاده از دریا جهت تامین آب شرب در دستور کار دولت است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: احداث آب شیرین کن و استفاده از ظرفیت دریا برای تامین آب شرب در دستور کار دولت سیزدهم است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا کرمی نژاد امروز، ۵ شهریورماه در مراسم کلنگ زنی آب شیرین کن مینوشهر اظهار کرد: توجه به احداث آب شیرین کن و استفاده از ظرفیت دریا برای تامین آب شرب در دستور کار دولت سیزدهم است و امروز روند اجرایی پروژه آب شیرین‌کن خرمشهر و مینوشهر آغاز شد.

وی افزود: این آب شیرین‌کن با روش B.o.o و توسط سرمایه‌گذار داخلی ساخته می‌شود. این پروژه در مدت زمان ۱۲ ماه اجرایی خواهد شد و اعتبار این پروژه برای خرمشهر و مینوشهر ۲۳۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل آبفا خوزستان به ظرفیت این پروژه آب شیرین کن اشاره کرد و گفت: پروژه‌های آب شیرین‌کن شهرهای خرمشهر و مینوشهر از امروز آغاز شد که ظرفیت آن‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز است که ۱۰ هزار متر مکعب آن برای خرمشهر و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب برای مینوشهر است. این ظرفیت در شهر مینوشهر تا ۵۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز افزایش می‌یابد که با احداث این آب شیرین‌کن‌ها افزایش تولید آب شرب با کیفیت را خواهیم داشت.

کرمی‌نژاد با اشاره به احداث آب شیرین کن در شهرهای خوزستان تصریح کرد: با نگاه مثبت دولت و وزارت نیرو، آبفا خوزستان برنامه‌ای برای احداث آب شیرین کن در ۷ شهر خوزستان دارد که آب شیرین کن چوئبده و اروندکنار در مدار بهره‌برداری قرار دارند و شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر، رامهرمز و هندیجان در دستور احداث آب شیرین کن هستند.

وی به افتتاح پروژه دیگر آبفا در شهرستان خرمشهر اشاره کرد و گفت: ایستگاه پمپاژ فاضلاب کوت شیخ شهرستان خرمشهر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد؛ جمعیت تحت پوشش این طرح فاضلاب ۳ هزار و ۵۰۰ نفر است که با ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب این ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

مدیر عامل آبفا خوزستان خاطر نشان کرد: در این پروژه ۵ هزار متر مکعب خطوط اصلی و فرعی اجرا شده است و با اجرای این پروژه دفع بهداشتی فاضلاب در این منطقه انجام می‌شود.

کرمی‌نژاد با اشاره به پروژه‌های فاضلاب به ویژه استفاده از ماده ۵۶ فاینانس و تکمیل شبکه فاضلاب در برنامه توسعه آبادان و خرمشهر که توسط رئیس جمهور در اوایل امسال به تصویب رسید، گفت: قرار است قرارگاه خاتم الانبیا باقیمانده فاضلاب خرمشهر و آبادان را از طریق تهاتر نفت تا سقف ۲ هزار میلیارد تومان که ۸۰۰ میلیارد تومان برای خرمشهر و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آبادان است را انجام دهد.

 

ارسال نظر